Brandul romanesc Artesana a fost distins cu titlul de „Artisan Dairy Innovator of the Year” in cadrul prestigioasei competitii internationale Global Brand Awards 2025, organizata de Global Brands Magazine.
Ceremonia de decernare a avut loc la The Grand Hyatt Dubai si a reunit lideri ai industriei din intreaga lume.
Premiul Artesana vine ca o recunoastere a inovatiei constante
Dar si a autenticitatii in productia de lactate artizanale, intr-o industrie dominata de procesare intensiva si produse standardizate.
Artesana a reusit sa se evidentieze la nivel global prin retete simple
Prin retete nealterate, procesare minima si ambalaje din sticla, care pastreaza gustul natural al laptelui romanesc, asa cum este el.
Trofeul a fost ridicat, cu emotie si mandrie, de Bianca Donici, fiica fondatorilor Artesana, Alina si Daniel Donici. Bianca este o tanara cu o pasiune reala pentru marketing si o dorinta puternica de a duce mai departe viziunea producatorului romanesc de lactate artizanale.
Prezenta Biancai pe scena a fost nu doar un gest simbolic, ci si o punte intre generatii: de la o afacere de familie inceputa cu sacrificii reale, catre un viitor bazat pe continuitate, valori solide si inovatie autentica.
„Ne simtim onorati sa primim aceasta distinctie care confirma ca valorile noastre: autenticitatea, respectul pentru natura si responsabilitatea fata de oameni sunt recunoscute si apreciate la nivel international. Este o validare ca poti construi un brand puternic si sincer, chiar si pornind dintr-un orasel ca Tecuci. Am facuttotul pentru copiii nostri si pentru toti cei care cautagustul adevarat al laptelui”, a declarat Alina Donici, fondatoarea Artesana.
Un brand cu radacini puternice si viziune internationala
Fondata de Alina si Daniel Donici, Artesana este o afacere de familie crescuta cu grija, asumare si sacrificii reale. Astazi, compania opereaza doua fabrici moderne in Tecuci si este prezenta in peste 2.500 de magazine din Romania si mai multe magazine internationale, din 9 tari europene.
Global Brand Awards: o recunoastere a excelentei
Global Brand Awards este un program anual organizat de Global Brands Magazine, care onoreaza companiile remarcabile din diverse domenii, inclusiv servicii financiare, educatie, tehnologie, lifestyle si FMCG. Evaluarea se bazeaza pe o cercetare independenta care analizeaza performanta, inovatia, brandingul si livrarea promisiunilor de brand.
In cadrul editiei din 2025, peste 18.000 de companii au fost analizate, iar Artesana a fost selectata pentru originalitatea sa in sectorul lactatelor artizanale si pentru impactul educational prin proiecte precum „Exploratori aietichetelor”, dedicat copiilor din Romania.
Recunoastere nationala si internationala
Titlul primit la Dubai vine sa se adauge unui palmares impresionant de premii obtinute de Artesana in ultimii ani. In 2023, brandul a castigat Premiul Go Global in Rhode Island, SUA, pentru produsul inovator al anului, dar si Premiul International pentru Tranzitie Alimentara (IFTA), acordat de Carrefour Franta pentru contributia la o alimentatie mai sanatoasa. De asemenea, Artesana a fost desemnata Marca nr. 1 in preferintele parintilor din Romania, conform studiului realizat de D&D Research pentru Forbes Kids Romania.
Premii locale
La nivel local, aprecierea publicului si a profesionistilor din industrie s-a concretizat prin castigarea Premiului Gustul Ales 2024 pentru categoria produse lactate acidofile (smantana 35% grasime), precum si a Marelui Premiu Gustul Ales 2023 pentru branza crema din lapte de capra.
In luna mai 2025, Artesana a fost dublu premiata la Progresiv Awards 2025, obtinand titlurile de Brand of theYear in Retail & FMCG si Best Local FMCG Supplier. Iar in cadrul Galei Business Review Awards, editia aniversara cu numarul 20, a fost recunoscuta ca Best Romanian Brand of the Year – o confirmare a faptului ca un brand nascut in Romania poate concura, inova si castiga la nivel global.
Fondata in 2012, Artesana a fost primul producator de lactate 100% romanesti care a readus ambalajul de sticla la raft
Produsele Artesana se gasesc astazi in majoritatea retelelorde supermarketuri, in retele locale si magazine specializatedin Romania, dar si in magazinele romanesti din diaspora, in tari precum Marea Britanie, Irlanda, Belgia, Luxemburg, Danemarca, Germania, Malta, Cipru si Republica Moldova. Pentru mai multe informatii, vizitati www.artesana.ro.