The House of Oud, brandul care spune povesti despre parfumuri

1
De Gavrila Alina
30 nov. 2022

Lumea parfumurilor este una fascinanta. Mai ales daca incerci sa afli detalii despre cum ia nastere un parfum, cel inspira pe un parfumier sau cum poti sa-ti alegi aceasta meserie.

Asa ca, m-am bucurat cand am putut sa stau de vorba cu Andrea Casotti, parfumierul The House of Oud si am incercat sa aflu tot ce sta in spatele unei case de parfum.

The House of Oud reprezinta semnatura unui stil aparte, pentru ca in creatiile olfactive ale casei, cel mai emblematic ingredient din istoria parfumeriei, oud-ul, nu este nota cheie in jurul careia se afla compozitiile. Ci este elementul care leaga si tine totul impreuna, dand caracterul si adancimea „buchetului olfactiv”.

Aceasta perspectiva promoveaza spiritul inovator al Casei, dorinta de a depasi trendurile actuale si a-si crea stilul unic.

Ai urmat studii in domeniul ingineriei, dar pasiunea ta este arta. Cum reusesc aceste particularitati sa coexiste?

Intr-adevar, am diploma in inginerie, insa, inca din perioada studiilor am fost pasionat de arta. Mi-am petrecut o mare parte din timp creand graffiti, astfel ca a venit de la sine aceasta coexistenta.

 Cum arata o zi din viata ta?

Cand nu calatoresc, ziua mea este despre a crea parfumuri. Sunt o persoana matinala care ajunge inaintea tuturor la job. Imi place ceea ce fac, asa ca in fiecare zi creez si ma conectez cu oamenii. Ai nevoie de empatie si de conexiune ca sa poti vorbi acelasi limbaj cu oamenii care vin la tine si se lasa pe mainile tale.

Cum ai devenit parfumier? Ce te-a facut sa urmezi acest parcurs?

Sunt sigur ca nu oamenii aleg acest job, ci el alege oamenii. Nu m-am asteptat la acest drum, in care creez parfumuri cea mai mare parte din timp. Pur si simplu s-a intamplat. In majoritatea timpului nu acordam atentie parfumurilor din jurul nostru. Insa ele exista, ba chiar le intalnim de aproximativ 30 de ori pe zi. Trebuie sa ai o memorie olfactiva buna. Insa drumul catre a deveni parfumier este unul lung, in care imbini arta cu tehnica. De la a incerca sa construiesti folosind o structura mentala, pana la practica constanta si studierea in profunzime. Este un domeniu complex, este o arta, iar un artist nu va sti niciodata daca operele lui vor avea succes sau nu.

 Cum arata planurile de viitor pentru The House of Oud?

Iubesc brandul acesta, deoarece imi ofera sansa de a spune povesti. The House of Oud nu s-a nascut ca un brand, ci a aparut din dorinta de a le oferi prietenilor nostri un cadou unic de Craciun. Dupa 15 ani in industrie, timp in care am calatorit mult in Estul Mijlociu, am ajuns la concluzia ca nu poti povesti despre astfel de calatorii si experiente fara sa nu mentionezi arta parfumeriei. Ceea ce imi doresc este sa transmit in continuare povesti, prin parfumuri care reprezinta excelenta, nu lux.

 Cine poarta The House of Oud?

Oamenii care cauta excelenta, nu luxul. Oamenii care fac ce simt si ce isi propun.


Povesteste-mi putin despre forma sticlei, care este inspiratia?

Este inspirata de forma pe care o ia sticla atunci cand este tinuta in mana si inca poate fi modelata. Fiecare sticla arata diferit, deoarece sunt create de un craftman, realizate manual, astfel ca nu vei vedea doua sticle la fel.

Spune-mi cate ceva despre Ruby Red, parfumul adus tribut Reginei Elisabetha. Care este povestea lui?

Parfumul este inspirat de bijuteria pe care i-a daruit-o Printul Philip Reginei Elisabetha cu ocazia celebratii a 70 de ani impreuna. Este un parfum sofisticat, romantic si atemporal. Unde intalnim sinergia perfecta dintre picantul ghimbirului si delicatetea florilor.