Afla cele 5 reactii adverse ale curmalelor deshidratate!

Cristina Tudor1
De Cristina Tudor
12 iul. 2018

Fructele uscate sunt hranitoare si ne ofera energie atunci cand glicemia este scazuta. In loc sa alegi un desert, opteaza pentru fructele uscate, cum sunt stafidele, smochinele, curmalele, prunele. Ia, insa, in calcul reactiile adverse ale curmalelor deshidratate.

Fructele aduc o multime de beneficii sanatatii, indiferent ca vorbim despre fructele proaspete sau despre cele uscate ori oleaginoase. Cu toate acestea, stylecraze.com sugereaza ca te poti confrunta cu reactii adverse dupa consumul curmalelor deshidratate.

Utile in starile de oboseala accentuala, curmalele contin o cantitate mare de zaharuri – 25g de curmale (2 fructe mai mari) au aproximativ 70 de calorii, marind nivelul energetic al corpului si hranindu-l rapid si eficient. De asemenea, fructele au actiune antioxidanta si contin fibre solubile si insolubile, deopotriva.

Stiai ca este un fruct neacid, la fel ca banana, prin urmare poate fi consumat oricand, chiar si in timpul meselor? Insa daca sunt consumate in exces, curmalele sunt periculoase pentru starea noastra de bine.

Pot cauza probleme abdominale

Curmalele nu produc acest efect de unele singure. „Ajutorul” provine din partea sulfitilor, compusii chimici adaugati in procesul de deshidratare si conservare. Acestia ajuta si la eliminarea bacteriilor daunatoare. Insa persoanele sensibile la sulfiti pot suferi de anumite reactii adverse, cum ar fi durerile de stomac, acumularile de gaze in stomac si chiar tulburari ale tranzitului intestinal.

Irita pielea

Tot din cauza sulfitilor, curmalele pot provoca eruptii cutanate suparatoare si greu de vindecat. Mai mult decat atat, iritatiile pot aparea si din cauza germenilor de mucegai prezenti in fructele uscate, curmalele fiind unele dintre ele.

Exista riscul sa declanseze atacuri astmatice

Nu este chiar atat de sigur ca aceste fructe pot declansa astfel de atacuri, insa este cert ca pot intensifica simptomele alergiilor. De aici se poate presupune ca prin consumul acestor fructe ne expunem unui risc de a dezvolta atacuri de astm.

Consumul in exces al curmalelor deshidratate ingrasa

Cu toate ca sunt bogate in fibre alimentare si pot regla tranzitul intestinal, astfel incat digestia sa fie mai buna, curmalele ingrasa. Continutul de glucide continut de curmale  este de aproape 65%, adica de patru ori mai mare decat cel mediu al fructelor proaspete. De fapt, curmalele contin 2.8 calorii la fiecare gram de fruct. Daca le consumi la discretie, silueta ta poate avea de suferit.

Pot duce la aparitia hiperkaliemiei

Cunoscuta si sub numele de hiperpotasemie, hiperkaliemia este o afectiune periculoasa pentru sanatate. Un nivel mare de potasiu in sange inseamna riscuri serioase pentru buna functionare a inimii. Curmalele contin cantitati importante de potasiu, asa ca e mai bine sa le mananci cu moderatie.

De exemplu, in zilele solicitante si cand simti ca ai nevoie de un energizant sanatos, faci o alegere buna daca mananci cateva curmale.

Foto: Shutterstock.com