Alimentele care reduc nivelul de stres si ne ajuta sa ne mentinem sanatatea mentala

Cristina Tudor1
De Cristina Tudor
25 ian. 2021

Nivelul de stres poate fi ridicat in aceste zile, dar stiai ca ceea ce alegem sa mancam poate ajuta la reducerea stresului, permitandu-ne in cele din urma sa ne ocupam de sanatatea noastra mentala?

„In loc sa ne gandim la mancare ca <<mancare de stres>> sau <<placere vinovata>>, ne putem gandi sa folosim mancarea pentru a modela lentila in modul in care traim stresul”, a spus psihiatrul Dr. Drew Ramsey, profesor asistent clinic la Universitatea Columbia Vagelos College de medici si chirurgi si autor al viitoarei carti „Mananca pentru a bate depresia si anxietatea”, conform CNN.

Preluarea controlului stresului cu alimentele pe care le consumam poate ajuta la contracararea inflamatiei in intregul corp, precum si la niveluri ridicate ale hormonului cortizol, care altfel poate duce la cresterea glicemiei, cresterea poftei de mancare si cresterea in greutate, printre alte simptome, potrivit Felicia Porrazza, un dietetician inregistrat cu sediul in Philadelphia, care ajuta clientii stresati sa gaseasca modalitati naturale de a-si imbunatati starea generala de sanatate.

Te simti deja mai putin stresat? Asa sper! Iata cateva sugestii alimentare pentru a va ajuta sa traiti intr-o stare de calm in 2021.

Invata sa consumi peste

Incercati hamsii, sardine si hering, pe langa somon, pastrav si macrou. Aceste alimente sunt o sursa bogata de acizi grasi omega-3 care elimina streseul, cunoscut sub numele de DHA (acid docosahexaenoic) si EPA (acid eicosapentaenoic), care joaca un rol important in sanatatea creierului.

Citeste continuarea pe Doctorul Zilei.

Foto: Unsplash.com.