Ce efecte are lucratul de acasa asupra corpului tau: Cum sa remediezi durerile si disconfortul

Avatar1
De Irina Constantin
17 apr. 2020

Daca lucrezi de acasa in aceasta perioada, probabil ca deja ai inceput sa simti anumite senzatii de disconfort in corp.

Cand petreci opt ore pe scaun, in fata monitorului, este imposibil sa nu te simti amortita. In plus, de cele mai multe ori, biroul de acasa nu este la fel de confortabil precum cel de la job. Este posibil sa nu ai un scaun cu sustinere lombara sau un birou suficient de inalt, astfel incat durerile incep sa apara.

Abdomenele iti pun in pericol spatele. Ce exercitii recomanda antrenorii

De asemenea, multe persoane care lucreaza de acasa deprind obiceiul nociv de a ramane in pat sau pe canapea, in pozitii incomode care, in timp, pot afecta coloana vertebrala sau articulatiile.

Iata cum te afecteaza lucratul de acasa si cum sa remediezi durerile in aceasta perioada!

1. Durerile de ceafa si de umeri

Daca simti disconfort in zona cervicala sau ai umerii tensionati dupa ce termini de lucrat, este cazul sa iti ajustezi postura.

Este posibil ca laptopul sau calculatorul sa fie pozitionat prea jos, astfel ca ai tendinta sa iti intinzi si sa iti apleci capul. Acest lucru iti modifica postura si iti poate cauza dureri pe termen lung.

7 posturi de yoga si exercitii blande care calmeaza instant durerile de spate

Pentru a remedia situatia, ridica-ti laptopul cu ajutorul unui suport special sau, daca nu ai unul, foloseste o cutie sau cateva carti groase, care sa ridice ecranul la nivelul ochilor. Astfel, capul tau va sta drept, iar gatul va fi intins exact atat cat trebuie.

2. Durerile lombare

Aceste dureri sunt printre cele mai des intalnite si cele mai greu de suportat, odata ce se instaleaza in corp. De cele mai multe ori, cauza lor este aplecare in fata si lipsa suportului lombar.

Daca stai la birou pe un scaun inconfortabil, fara spatar sau cu un spatar nepotrivit, coloana ta va fi supusa presiunii. Drept urmare, dupa cateva ore vei incepe sa simti disconfort lombar.

Solutia ideala este sa iti sprijini tot timpul spatele de un spatar cu forma ergonomica, care sa iti sustina coloana in pozitia ei naturala. Apoi, asigura-te ca scaunul este suficient de aproape de birou, pentru a nu exista tendinta de intindere si flexare a spatelui.

3. Picioare amortite si crampe musculare

Atunci cand te dor picioarele, le simti amortite sau ai „furnicaturi”, este un semn clar ca ai o postura incorecta.

Cele mai relaxante pozitii de yoga indicate inainte de culcare – le faci in pat

Evita sa stai cu un picior peste celalalt sau cu unul dintre picioare sub tine, pe scaun, caci aceste pozitii blocheaza circulatia sangelui si cauzeaza senzatiile neplacute descrise mai sus.

Asigura-te ca scaunul are o inaltime potrivita, cat sa iti permita sa tii ambele talpi pe sol. Daca nu este posibil, foloseste un suport pentru picioare, astfel incat ele sa stea relaxate.

4. Dureri ale incheieturilor

Te-ai ridicat de la birou si ai observat ca te dor incheieturile mainilor? Este foarte posibil sa le tii incordate in timp ce lucrezi, iar acestea nu stau in pozitie neutra.

O pozitie incorecta a incheieturilor pune presiune pe tendoane si articulatii, iar rezultatul poate fi un disconfort constant la nivelul mainilor, furnicaturi, amorteala sau senzatia de musculatura slabita.

De aceea, incearca sa iti pastrezi mainile intr-o pozitie neutra, fara sa flexezi incheieturile prea mult in sus sau in jos. Cand tastezi, observa-ti mainile si incearca sa iti corectezi postura!

Foto: Shutterstock.com