Esti insarcinata? Consuma alimente bogate in acid folic

Cristina Tudor1
De Cristina Tudor
11 dec. 2019

Acidul folic sau vitamina B9 este un nutrient solubil in apa cu functii importante in organism.

Sustine diviziunea normala a celulelor si asigura dezvoltarea optima a fatului, in caz de sarcina, precum si prevenirea malformatiilor. Afla ce alimente bogate in acid folic trebuie sa incluzi in meniul tau.
Specialistii recomanda ca adultii sanatosi sa obtina cel putin 400mcg de acid folic in fiecare zi pentru a preveni efectele negative. Poti apela atat la preparate fortificate, cat si la ingrediente utile pentru felurile de mancare. Alege cat mai des alimente bogate in acid folic pentru a-ti proteja sanatatea, iar daca esti insarcinata trebuie sa acorzi o atentie cu totul aparte acestui nutrient. Tot ceea ce consumi iti poate afecta bebelusul, care depinde de tine pentru a obtine nutrientii de baza.

Iata ce alimente bogate in acid folic trebuie sa consumi cat mai frecvent:

1. Fasole si linte

180g de boabe de fasole gatite contin 131mcg de acid folic, aproximativ 33% din necesarul zilnic. 200g de linte gatita iti vor asigura 358mcg de acid folic, ceea ce reprezinta 90% din doza zilnica. Aceste leguminoase sunt si surse foarte bune de proteine, fibre, antioxidanti, potasiu, magneziu si fier.

2. Sparanghel

Are o concentratie ridicata de vitamine si minerale si mai ales de acid folic. Numai 90g de sparanghel gatit iti vor asigura 134mcg de acid folic, 34% din necesarul zilnic. De asemenea, sparanghelul are un efect antibacterian si antiinflamator, prevenind afectiunile dermatologice si stimuland digestia.

3. Oua

Adaugarea oualor la meniul zilnic este o solutie foarte simpla pentru cresterea a cantitatii de acid folic consumate. Fiecare ou pe care il mananci va contine 24mcg de acid folic, 6% din necesarul zilnic. In plus, ouale iti ofera o combinatie utila de proteine, seleniu, riboflavina si vitamina B12. Luteina si zeaxantina din componenta lor reduc riscul de afectiuni oculare si previn oboseala daca petreci multe ore in fata calculatorului.

4. Spanac, kale si rucola

Au foarte putine calorii, dar iti asigura o parte esentiala din doza necesara de acid folic. 30g de spanac crud contin 58mcg de acid folic, 15% din doza utila in fiecare zi. De asemenea, cele 3 variante au multe fibre, vitamina A si vitamina K, prevenind cancerul, accelerand slabirea si eliminand inflamatiile din organism.

Citeste continuarea pe Eva.ro.

Foto: Getty Images.