Fructul de aur al toamnei – Face minuni in organism

Roxana Dobrita1
De Roxana Dobrita
25 sept. 2019

Gutuia este, pe buna dreptate, fructul miraculos al toamnei.

Beneficiile acestui fruct galben ca soarele sunt uimitoare! Nu degeaba i se spune fructul de aur.

Gutuia este un fruct specific toamnei, cu beneficii uimitoare, la care nici nu te-ai fi gandit.

Este scaldat in razele soarelui, continand intreaga lui putere. Nu ne miram ca ne va da vitamine la schimb, exact in sezonul in care nu ne mai putem rasfata ca vara, cu razele solare.

Este copt exact la timp, cat sa ne intareasca imunitatea. Are o capacitate incredibila de a preveni cancerul, de a ajuta la slabit, de a imbunatati sistemul digestiv, de a reduce colesterolul si de a stimula sistemul imunitar.

Previne bolile gastrointestinale, calmeaza inflamatia, ne face pielea mai frumoasa, ne scade tensiunea arteriala, previne reactiile alergice si stimuleaza circulatia in sistemul cardiovascular.

Gutuia este cumva inrudita cu marul si para, pe numele sau stiintific Cydonia oblonga, iar radacinile ei ar fi din zona euroasiatica, incluzand Uzbekistan, Armenia, Turcia, Ungaria, Macedonia etc.

Gutuia se consuma mai greu, fiind usor inecacioasa, de aceea este mai bine sa o consumi rasa, alaturi de mar. Se poate amesteca si in placinta, alaturi de mar, rezultatul fiind spectaculos.

Se poate coace sau se poate face gem.

Este delicios. Totusi, beneficiile complete vin daca se consuma coaja si fructul proaspat, deoarece este o bomba de vitamine si minerale, antioxidanti si fibre alimentare.

100 g gutuie contin, potrivit USDA: 84 g apa, 57 calorii, 0.4 g proteine, 0.1 g grasime, 15.3 g carbohidrati, 1.9 g fibre, 11 mg calciu, 0.7 mg fier, 8 mg magneziu, 17 mg fosfor, 197 mg potasiu, 4 mg sodiu, 0.04 mg zinc. Gutuile contin 37% din doza zilnica recomandata de vitamina C in 100 de grame.

Asadar, consumul de gutuie este mai mult decat recomandat, insa fara excese. Nu au fost identificate efecte adverse ale acestui fruct, iar toate sursele il prezinta ca un ajutor de nadejde in dieta zilnica, mai ales toamna, cand ne pregatim sa ne crestem imunitatea.

Este recomandata evitarea semintelor de gutuie, in special mestecarea lor, intrucat contin cianide, substante chimice toxice, care se regasesc, de exemplu, si in semintele merelor.

Citeste continuarea pe Doctorul Zilei

Foto: Shutterstock.com