Ouale si colesterolul ridicat. Recomandarile medicilor privind consumul acestui aliment

Teodora Tirca1
De Teodora Tirca
17 dec. 2020

Ouale se afla pe lista celor mai hranitoare alimente, fiind o sursa de nutrienti esentiali.

Cu toate acestea, beneficiile lor pot fi limitate in cazul anumitor afectiuni, intrucat au un continut ridicat de colesterol. Cum sa le consumi in mod corect, pentru a evita posibilele complicatii de sanatate asociate?

Potrivit Healthline, nivelul de colesterol poate fi reglat de propriul organism. Din acest motiv, ouale ar putea sa nu fie chiar atat de daunatoare precum credeam. Consumul moderat al acestui aliment nu pune in pericol nivelul de colesterol si nu cauzeaza cresterea riscanta a colesterolului.

De fapt, ficatul este organul responsabil pentru generarea colesterolului. Atunci cand o persoana consuma alimente cu un continut ridicat de colesterol, ficatul compenseaza acest lucru producand mai putin colesterol, in mod natural.

Ce se intampla daca mananci multe oua intr-o singura zi?

Pentru mult timp, oamenii au fost sfatuiti sa isi limiteze aportul de oua, sau macar cel de galbenus (acesta contine cantitatea cea mai mare de colesterol). Un ou de marime medie contine 186mg de colesterol, ceea ce reprezinta 62% din doza zilnica recomandata.

Unele studii au analizat efectele consumului de oua, bazandu-se pe datele inregistrate de la voluntarii care au mancat 1-3 oua pe zi. De asemenea, un alt grup de voluntari au consumat alt aliment inlocuitor. In ambele cazuri, specialistii au observat o crestere in colesterolul HDL, sau colesterolul „bun”.

Citeste continuarea pe Doctorul Zilei.

Foto: Unsplash.com.