Studiu: Postul intermitent, secretul longevitatii. Cate ore trebuie sa renunti la alimente?

Cristina Tudor1
De Cristina Tudor
13 ian. 2021

Postul intermitent nu ajuta numai la mentinerea greutatii corporale si echilibrarea tensiunii arteriale, ci poate adauga ani vietii tale.

Renuntarea la alimente pentru 16-18 ore este, conform cercetatorilor, o metoda de tratament pentru diferite afectiuni. Cu toate acestea, trebuie sa iti inveti organismul sa se obisnuiasca cu pauza alimentara.

Cercetatorii studiului, publicat in The New England Journal of Medicine, sustin ca postul intermitent de 18 ore poate preveni si trata diferite afectiuni, precum obezitate, cancer si boli cardiovasculare.

Potrivit CNN, Mark Mattson, autorul studiului si profesor de neurologie in cadrul Universitatii Johns Hopkins, recomanda ca acest tip de post sa fie efectuat cu ajutorul a doua metode diferite:

Mesele zilnice ar trebui sa fie programate intr-un interval de 6-8 pe zi, urmate de 18 ore de pauza alimentara.

Postul se va realiza in decurs de 5 zile, dintre care ultimele doua vor implica consumul a numai 500 de calorii pe zi.

Cercetarea este relativ noua, iar in acest sens, Mattson le recomanda medicilor sa isi tina pacientii sub supraveghere in timpul postului, inainte de a ajusta pauzele de alimentatie conform nevoilor individuale ale acestora.

Cum functioneaza postul intermitent?

Alternarea dintre post si consumul de alimente poate imbunatati sanatatea celulelor, sustine Mattson. Acest lucru se realizeaza prin declansarea schimbarii metabolice. In timpul acestui proces, celulele utilizeaza rezervele ramase, transformand grasimile in energie.

Citeste continuarea pe Doctorul Zilei.

Foto: Shutterstock.com.