Invata cum adormi mai repede

Esti inaintea unui examen sau a unui eveniment important si nu poti sa adormi din cauza grijilor? Doctorul Andrew Weil, specializat la Universitatea Harvard, garanteaza efectele unei metode simple, care se bazeaza pe inspiratie si expiratie. Tehnica „4-7-8“ functioneaza si poate fi incercata de oricine, indiferent de varsta. Hai sa vedem in ce consta!

Nu trebuie sa fi expert in cursuri antistres, de meditatie si de respiratie ca sa poti beneficia de un somn ca de bebelus. Unul care a mancat, e schimbat si nu sufera de colici. Tehnica respiratiei te ajuta sa adormi in mai putin de un minut. Cum?

Pur si simplu inspirand aer pe nas timp de patru secunde, apoi tinand respiratia timp de sapte secunde, iar la final expirand pe gura, opt secunde.

Specialistii au studiat combinatia de cifre si au descoperit ca exista un efect produs de substantele chimice din creier, care reduce viteza batailor inimii si te ajuta sa dormi profund.

„4-7-8“ sau cum adormi fara sedative

Nu mai astepta, pune in aplicare trucul chiar din seara asta. Te ajuta sa te relaxezi si sa te trezesti odihnita chiar si dupa cateva ore de somn. Mai mult, poti folosi aceasta metoda ca sa scapi de emotii si de stres cand ai de sustinut un examen oral.

Sau cand trebuie sa prezinti un proiect sefilor si ai nevoie sa fii stapana pe tine si convingatoare. Inainte de culcare, daca incerci acest truc cu ochii inchisi, sa nu te mire daca adormi inainte sa bata si cea de-a opta secunda pe ceas.

Pur si simplu functioneaza fara sa mai fie nevoie de ceaiuri cu efect sedativ, medicamente si extracte care actioneaza ca un somnifer.

Graba strica treaba

Prima data cand incerci sa aplici aceasta metoda, e posibil sa vrei sa tragi mai mult aer in timp, sa inspiri cinci-sase secunde sau mai mult. Fii fara grija, vei putea sa-ti tii respiratia timp de sapte secunde si apoi sa expiri alte opt.

De asemenea, vei vrea, probabil, sa grabesti contorizarea, de teama ca nu vei putea sa-ti tii respiratia sapte secunde. Inca o data, stai linistita si respecta intocmai indicatiile.

Vei simti la propriu ca inima incepe sa mearga, nu mai alearga, mintea nu mai cauta solutii la toate grijile, care dispar si ele rand pe rand si tot corpul se relaxeaza si se pregateste de somn.

E ca si cum ai fi sub efectul unei anestezii, iar cand trezesti nu mai sti ce s-a intamplat dupa secunda opt.

Te ajuta sa respiri mai bine

Stiai ca stresul si anxietatea influenteaza in sens negativ si modul cum respiram? Specialistii au dovedit in nenumarate randuri ca oamenii stresati trag mai putin aer in piept si respira superficial, tinand de cele mai multe ori dioxidul de carbon in plamani. In mod inconstient, stresul ne facem sa ne tinem respiratia mai mult timp.

Cu alte cuvinte, nu trebuie sa-ti faci griji in privinta celor patru secunde cat inspiri, a celor sapte secunde cat tii respiratia si pentru opt secunde cat expiri, pentru ca aceste numere sunt studiate si au un efect benefic asupra creierului si plamanilor.

Prelungind inspiratia la patru secunde, te fortezi sa iei mai mult oxigen, acesta ajutand fluxul sangvin sa se „organizeze“ in timpul celor sapte secunde de pauza.

Apoi, se emit in opt secunde toate gazele de dioxid de carbon din plamani. Merita s-o incerci. Iti va imbunatati respiratia si plamanii vor primi mai mult oxigen.

Iata si alte trucuri simple pentru un somn linistit!

Foto: Guliver