O piesa legendara

Desi denimul a fost inventat in 1873 de catre Jacob Davis si Levi Strauss, abia in 1960 generatia hippie a transformat blue jeans-ul intr-o piesa iconica. Nici o alta piesa vestimentara nu a reusit sa scrie istorie asa cum au facut-o jeansii, pornind de la uniformele muncitorilor din minele de aur din America si pana la aparitiile pe catwalk in show-urile marilor designeri.

Asa cum pentru Coca-Cola s-a adoptat, universal valabil, termenul “coke”, pantalonul din jeans a devenit “Levi’s”. Si asta nu datorita companiei “Levi Strauss & Co”care a patentat produsul la sfarsitul secolului XIX, ci prin aportul publicului larg, care a fost sedus inca de la inceput de calitatile denimului, transformat peste ani in cea mai populara piesa vestimentara din lume: jeansul. Este aproape imposibil de imaginat ca in 1885, atunci cand au fost adoptati oficial ca uniforma de lucru, o pereche de Levi’s costa 1.25$, iar acum branduri recunoscute din lumea modei platesc milioane pentru campanii de imagine in care apar, in majoritatea cazurilor, vedete internationale. Desi prima pereche de jeansi (Levi’s) pentru femei a aparut in Vogue in 1935, doar in 1988 Anna Wintour a reusit sa-i transforme intr-o piesa glam, atunci cand a ales pentru prima ei coperta o pereche de jeansi prespalati (Guess) combinati cu un top pretios Christian Lacroix.

Calvin Klein a fost primul designer care a facut dintr-o pereche banala de jeans o piesa dezirabila, starnind o intreaga controversa in 1980 cu campania in care Brooke Shields poza provocator la doar 15 ani. De atunci si pana azi jeansii fac furori printre staruri care isi folosesc imaginea pentru marci celebre. Anul acesta Rihanna pozeaza pentru ArmaniUnderware & JeansNaomi Campbell a creat o colectie capsula pentru FiorucciRiley Keough (nepoata lui Elvis Prestley) devine new face pentru Lee Jeans iar Gemma Anderton pentru G-Star. In prezentarile importante ale sezonului, jeansii sunt tratati ca piesa cheie pentru un look sic, in tendinte. Disquared2 creeaza tinute inspirate de Wild West, Isabel Marant propune un stil boho in care denimul este folosit pentru detalii patchwork, J-Crew foloseste jeansul pentru un look smart casual, iar Acne reinterpreteaza salopeta de lucru din jeans obtinand piese lejere, urbane. Varietatea de modele si stiluri din care poti alege jeansii este practic inepuizabila in zilele noastre: de la cei cu talia inalta si usor evazati, prespalati si cu detalii uzate, pana la skinny jeans si boyfriend jeans, acestia pot fi adaptati in combinatii si culori inedite in toate momentele zilei.

Desi comozi si intotdeauna usor de purtat, jeansii in esenta sunt o piesa in care te vei simti sexy si mereu la moda. Secretul este sa alegi perechea potrivita stilului tau!

Text: Radiana Bratu Foto: Guliver