10 cele mai bune exercitii pentru concentrare

Cristina Tudor1
De Cristina Tudor
29 ian. 2021

Intr-o asemenea perioada aglomerata, cand suntem bombardati cu tot felul de informatii pe toate caile posibile de comunicare, pare o provocare tot mai mare sa ne focusam atentia pe lucrurile cu adevarat importante.

Sigur, ideal este sa indepartam factorii externi perturbatori, dar uneori nici macar asta nu este suficient.

Asta inseamna ca e nevoie de un pic mai mult efort in acest sens, asa ca am pus la un loc cele mai bune exercitii pentru concentrare la care sa apelezi ori de cate ori este nevoie si mai mult decat atat. Specialistii spun ca daca ne facem un obicei din acestea avem sanse reale de a preveni imbatranirea prematura a creierului.

Inainte de a experimenta exercitiile pentru concentrare este insa important sa avem in vedere cateva lucruri fara de care acestea nu vor functiona sau vor avea efect limitat. In zadar ne exersam puterea de atentie si concentrare daca nu indepartam sau nu asezam la locul potrivit lucrurile care ne incurca in acest proces.

In primul rand este vital sa intelegem ca pentru a da randament trebuie sa ne ocupam de fiecare lucru pe rand. Oricat ne-ar placea sa credem ca putem face mai multe lucruri deodata, este dovedit stiintific ca rezultatele vor fi mult mai scazute in acest fel, iar consumul nostru, extraordinar de mare. Un plan de actiuni, munca bine structurata si indepartarea surselor de distragere a atentiei sunt obligatorii pentru o activitate cat mai eficienta, in timp ce o dieta potrivita, odihna si exercitiile fizice sunt baza de plecare in aceasta directie.

Ia o carte, un ziar sau o revista si numara cuvintele dintr-un paragraf fara sa te folosesti de deget sau pix ca sa nu pierzi sirul. Secretul este sa-ti folosesti doar ochii in timpul exercitiului. Repeta numaratoarea ca sa fii sigur ca nu ai gresit prima data, iar pe masura ce avansezi in antrenamente, mareste numaratoarea la 2 paragrafe si tot mai departe, pana ajungi sa numeri toate cuvintele de pe o pagina.

Numara invers, in minte, de la 100 la 1. Odata ce ti se pare ca ai ajuns sa stapanesti foarte bine exercitiul si sa nu te pierzi in alte ganduri pe traseu, poti exersa numaratoarea tot de la 100 la 1, dar din 3 in 3. Parca e si mai provocator, asa-i?

Alege un cuvant care iti place sau un sunet si gandeste-te la el, repeta-l timp de 5 minute, fara intreruperi si fara sa iti lasi mintea sa fuga in alta parte. Odata ce ai reusit sa faci lucrul acesta cu usurinta creste miza si fa acelasi lucru pentru 10 minute, fara sa te lasi distras de orice altceva.

Citeste continuarea pe Life.ro.

Foto: Unsplash.com.