Cum sa faci din 2021 un an mai bun decat 2020: 5 practici zilnice care fac diferenta

Avatar1
De Irina Constantin
27 nov. 2020

Cu siguranta privesti 2021 ca pe o noua sansa de a-ti restabili echilibrul.

Desigur ca poti face acest lucru, integrand lectiile invatate in 2020 si pregatindu-te pentru o noua etapa, care te gaseste mai constienta, mai recunoascatoare si mai organizata decat la inceputul acestui an.

Pentru a-ti schimba starea de spirit si pentru a fi mai bine cu tine in anul care urmeaza, nu trebuie sa faci schimbari majore sau sa intorci totul la 180 de grade. De fapt, secretul sta in obiceiuri mici si in practici zilnice care te aduc mai aproape de echilibrul tau interior.

Iata 5 practici zilnice pe care sa le aplici pentru un 2021 mai bun

1. Fa-ti mereu un plan placut pentru a doua zi

Viata este mai frumoasa atunci cand astepti mereu ceva ce iti pune zambetul pe buze. Chiar daca nu ai planuri marete pentru fiecare zi a existentei tale, este de ajuns sa iti programezi un singur lucru, oricat de mic, pentru ziua urmatoare. Poate fi vorba despre un desert preferat, o iesire cu prietena ta cea mai buna, o sesiune de shopping sau un masaj.

Ce m-a invatat 2020 si ce imi doresc de la 2021

Chiar si in zilele in care nu ai timp pentru nimic, tot poti gasi un plan care sa te entuziasmeze. Gandeste-te la zece minute de yoga, un dus fierbinte, o masca pentru ten sau o discutie rapida pe Facetime cu mama ta.

Aceste planuri mici, dar provocatoare de bucurie, te vor ajuta sa fii mai optimista si sa privesti viitorul cu mai multa buna dispozitie si relaxare.

2. Fa zilnic o fotografie intr-un moment in care te simti bine

Ce zici de o provocare cu potential de proiect personal? Propune-ti ca, in fiecare zi a anului urmator, sa faci o fotografie reprezentativa. In poza trebuie sa capturezi un moment de bucurie, oricat de mare sau de mic.

Poti fotografia un apus superb pe care l-ai vazut din camera ta, poti poza un copac sau o floare pe drum spre casa sau poti surprinde in imagini o persoana care ti-a facut ziua mai buna.

Astfel, vei obtine o colectie de momente fericite, ce iti vor oferi curaj si speranta pentru toate zilele care urmeaza.

3. Completeaza 3 lucruri pozitive in agenda ta in fiecare zi

Probabil ca ai mai incercat sa tii un jurnal al recunostintei, insa nu ai reusit sa-l completezi in fiecare zi. De aceasta data, ia-ti o agenda speciala si tine-o langa tine, oriunde te-ai afla.

Dimineata sau seara, fa-ti timp pentru a scrie trei motive pentru care esti recunoscatoare azi. Din nou, nu te gandi la ceva maret, ci la micile bucurii care fac viata mai placuta sau mai usoara.

Agenda 2021 Andreea Raicu, 89 lei, disponibila cu precomanda, shop.andreearaicu.ro

4. Vorbeste in fiecare zi cu o persoana draga

Pandemia ne-a aratat cat de mult conteaza prezenta celor dragi in viata noastra. O retea de sprijin este extrem de importanta, mai ales atunci cand lucrurile nu sunt prea roz.

Ce ar fi daca ai incepe anul cu un nou obicei benefic? Propune-ti sa ai in fiecare zi macar o discutie scurta cu cineva pe care il iubesti. Poate fi un prieten drag, o ruda, un coleg sau partenerul de viata. Oricine ar fi, nu lasa sa treaca nicio zi fara sa vorbesti cu cineva!

5 elemente cheie pentru o viata mai fericita

5. Seteaza-ti cate o prioritate pentru fiecare dupa-amiaza

Dimineata, inainte sa te apuci de treaba, iti promiti ca vei avea o dupa-amiaza sau o seara linistita, plina de relaxare. Totusi, cand vine acel moment, parca timpul zboara si nu stii niciodata ce sa faci mai intai.

Ei, bine, incearca sa iti stabilesti un obiectiv in fiecare zi. De exemplu: „in seara asta, citesc macar un capitol din carte”, „in seara asta, ma uit la acel film de pe Netflix” sau „in seara asta, fac o baie cu bule, in loc de dus”. Sunt lucruri simple, insa promisiunea pe care ti-o faci te va determina sa te tii de cuvant si sa nu iti ignori nevoile.

Aplica toate aceste practici zilnice si vei vedea cum stilul tau de viata incepe sa devina din ce in ce mai sanatos, atat fizic, cat si din punct de vedere mental si emotional.

Foto: Instagram/@federicola