7 pasi importanti pentru a nu mai amana lucrurile

Alice Moisescu1
De Alice Moisescu
14 dec. 2018

Cu siguranta ca multi dintre voi v-ati confruntat de-a lungul timpului cu situatii in care ati preferat sa amanati sarcinile de peste zi cu o ora, doua, o zi sau… poate pentru totdeauna.

Insa, cand devii un maestru al amanarilor, devii de fapt, maestru al esecurilor… De ce? Pentru ca tot amanand, risti de fapt sa pierzi lucruri importante.

Ramai focusat pe ceea ce ai de facut. Noi ti-am pregatit 7 pasi cu ajutorul carora vei reusi:

Stabileste-ti obiectivele

Nu intotdeauna rezultatul final reprezinta singurul obiectiv. Important este modul in care iti construiesti traseul pana la el. Stabileste obiective mai mici care sa te ajute sa te simti in control astfel incat drumul pana obiectivul dorit sa nu te dezarmeze.

Identifica factorii care te motiveaza

Cand avem o motivatie solida, putem munci chiar si cand ne simtim obositi, iar amanarea nu mai constituie o problema. Fa-ti o lista cu lucrurile care te motiveaza. Nu uita sa iti notezi si de ce te motiveaza acestea. Astfel vei ramane conectata la visul tau si te vei dedica complet lui.

Fa-ti planuri concrete pentru atingerea obiectivului tau

Atunci cand nu iti este foarte clar modul in care vei ajunge la ceea ce iti doresti, este mai probabil sa imbratisezi amanarea sau chiar renuntarea. Planifica, planifica, planifica! Fa in fiecare zi cate un pas mic catre directia pe care o tintesti.

Separa sarcinile importante de cele urgente

Aceasta capcana e usor de observat si daca separi lucrurile importante de cele urgente, o sa treci usor peste ea.

Lucrurile importante sunt acele actiuni care te ajuta sa iti indeplinesti obiectivul principal pe care il ai.

Lucrurile urgente nu au legatura cu acel obiectiv, dar par si ele importante la prima vedere. Insa daca te lasi „furat” de rezolvarea urgentelor, nu vei mai avea energie si motivatie pentru sarcinile importante.

Solutia potrivita este sa iti aloci doar doua ore pentru lucrurile urgente si sa le faci la finalul programului tau de lucru. O sa vezi ca de fapt doar 10% dintre lucrurile urgente sunt cu adevarat urgente si necesita sa actionezi imediat. Restul de 90% doar PAR urgente.

Fa-ti un TO DO list

Fa-ti o lista de activitati pentru fiecare zi. Aduna pasi. Fii riguroas si noteaza toate detaliile. Asaza-ti pe hartie intrebari precum: de ce? cum? cand?

Vei vedea ca in acest fel vei obtine raspunsuri care te vor ajuta sa demarezi.

Stabileste un timing

Amanarea este o problema care tine in primul rand de felul in care percepi timpul. Pentru a preintampina eventualele probleme, fa-ti un calendar. Stabileste o data de start si una de final. Intre aceste doua date, stabileste deadline-uri intermediare in acord cu lucrurile pe care le-ai trecut in plan.

Nu renunta!

Si esecul face parte din dezvoltare, dar este foarte important sa nu renunti. Nu este deloc usor sa schimbi aspecte din viata ta, deci fii bland cu tine daca nu iti ies lucrurile de fiecare data asa cum iti doresti. Important e sa nu amani!

Foto: Shutterstock.com