5 principii care te pot ajua sa eviti meeting-urile inutile de la locul de munca, conform unui CEO de succes

1
De Alice Papuc
22 apr. 2024

CEO-ul Scot Chisholm sustine ca aceste 5 sfaturi l-au ajutat sa ajunga de la un calendar care era “dezordonat si plin de intalniri inutile”, la un flux de lucru mult mai productiv si cu „de zece ori mai mult timp liber.”

Iti este cunoscuta expresia conform careia “Acest meeting ar fi putut fi un simplu e-mail”?. In acest punct al vietii, aceasta este mai mult decat un simplu slogan popularizat pe social media. Este vorba despre timpul petrecut la birou, despre productivitate si despre echilibrul intre munca si viata privata. In acest sens, CEO-ul Scot Chisholm a impartasit 5 sfaturi care te pot ajuta sa eviti meeting-urile inutile si sa ai grija de sanatatea ta mintala, sporindu-ti, in acelasi timp, productivitatea de la locul de munca.

@scot.chisholm

Work life balance 👏 #business #founder #ceo #startup

♬ The Journey – Sol Rising

Nicio intalnire inainte de ora 10 dimineata

Sau 8 dimineata sau 12 dupa-amiaza, in functie de programul tau de lucru. Conform celor sustinute de Chisholm, orele de la 7 si pana la 10 dimineata sunt dedicate acelor lucruri pe care el le gaseste drept prioritare.

„Nu exista nimic mai rau decat sa te simti grabit dimineata!”, a impartasit el pe Instagram. Astfel, CEO-ul de succes isi programeaza toate meeting-urile dupa ora 10, iar in orele diminetii isi incepe ziua cu calm si prioritizeaza „munca profunda” sau sarcinile care necesita un grad de concentrare ridicat, fara intreruperi.

Programeaza pauze intre intalniri

Daca trebuie sa ai mai multe intalniri intr-o zi, asigura-te ca iti acorzi timp sa respiri intre ele. In caz contrar, oboseala va aparea si iti va afecta productivitatea si nivelul de concentrare. „Nu esti in cea mai buna forma cand alergi de la o intalnire la alta,” a scris Chisholm in postarea sa.

El programeaza pauze de 30 de minute intre intalniri pentru a reflecta, a lua notite, a lua o gustare sau pur si simplu pentru a „lua o gura de aer proaspat”.

Concentreaza-te doar pe 3 tipuri de intalniri

Chisholm a recunoscut ca se implica doar in trei tipuri de intalniri, dupa cum urmeaza:

  1. Intalniri generale care implica intreaga sa activitate si echipa pe care o coordoneaza.
  2. Intalniri despre obiectivele principale, care se concentreaza pe detalii si pe progresul realizat pana la momentul respectiv.
  3. Intalniri individuale cu membrii importanti ai echipei sau conducerea.

Orice intrevedere care nu se incadreaza in una dintre aceste trei categorii ajunge direct in categoria de „intalniri inutile” si este eliminata din programul sau.

Zile de vineri mai flexibile

Zilele de vineri nu sunt pentru intalniri, nici inutile, nici de orice fel! Bine, poate acest lucru se mai intampla ocazional, dar Chisholm incearca sa faca zilele de vineri un pic mai placute si mai relaxante.

„Programul incarcat iti omoara creativitatea,” a impartasit el, asa ca rezerva ziua de vineri drept o zi mai relaxanta sau o zi in care sa se ocupe de acele proiecte care au nevoie de atentie inainte de weekend.

Jennifer Lopez a impartasit exercitiile fizice care o ajuta sa se mentina in forma

Echipe de maximum 6 persoane

In continuare, Chisholm impartaseste un sfat pe care il considera important pentru manageri. Conform acestuia, nu ar trebui sa ai niciodata mai mult de sase persoane de care sa fii responsabil la locul de munca.

„Nu am niciodata mai mult de sase subordonati directi,” iar acest lucru il ajuta sa evite „supraincarcarea calendarului cu probleme legate de oameni”. CEO-ul concluzioneaza ca divizarea acestor probleme de personal usureaza considerabil volumul de munca.

Foto: Freepik.com