Studiile psihologice confirma: Aceste 10 obiceiuri simple aduc sanatatea si fericirea in viata ta

Avatar1
De Irina Constantin
9 sept. 2019

Daca fiecare dintre noi ar fi rugata sa enumere trei lucruri care provoaca fericire, am obtine sute de raspunsuri complet diferite.

Cand vine vorba despre subiecte complexe precum sanatatea si fericirea, opiniile sunt foarte impartite. Unii spun ca este de ajuns sa fii pozitiva si sa bei multa apa. Altii vor fi de parere ca vizitele la medic si hrana pe baza de plante sunt esentiale.

Cum sa iesi din rutina: 4 obiceiuri care te vor face sa simti ca traiesti cu adevarat

Ce ai zice daca noi ti-am oferi cateva obiceiuri pentru sanatate si fericire confirmate de studii si cercetari stiintifice? Urmeaza-le cu incredere, caci sunt sustinute de cifre si statistici!

Top 10 obiceiuri pentru sanatate si fericire, confirmate de cercetatori si psihoterapeuti

Scrie zilnic in jurnal 3 lucruri pentru care esti recunoscatoare

Jurnalul cu recunostinta nu este doar o inventie a celor ce promoveaza gandirea pozitiva si dezvoltarea personala.

Un studiu recent a impartit participantii in trei grupuri si i-a rugat sa noteze in fiecare zi ce activitati au intreprins, ce dificultati au intampinat, respectiv pentru ce se simt norocosi.

La finalul cercetarii, persoanele care au notat lucrurile pentru care sunt recunoscatori au raportat o atitudine optimista si o stare generala mai buna.

Fa drumetii pe munte si priveste cerul instelat

Suna foarte poetic si romantic, nu-i asa? Ei, bine, este si eficient. Mai multe cercetari efectuate recent arata ca, atunci cand te minunezi de ceva si simti acea stare de admiratie profunda, se pot produce efecte interesante in corp.

5 obiceiuri sanatoase de vara la care NU trebuie sa renunti la inceput de septembrie

Mai exact, cu cat experimentezi mai multe evenimente care te fac sa te minunezi, cu atat vei fi mai putin stresat, mai vesel, mai curios si mai generos.

Ofera un cadou cuiva drag

Nu trebuie sa fie ziua prietenei tale, pentru a-i face un cadou dragut. Studiile arata ca oamenii care isi cheltuiesc banii pentru alte persoane sau cauze se simt mult mai fericiti decat aceia care isi cumpara obiecte pentru uz personal.

Asadar, cand ai o stare neplacuta, incearca sa oferi ceva cuiva. Vei fi surprinsa de efectele pozitive imediate!

Bea-ti cafeaua zilnic

Fiind un stimulator puternic al sistemului nervos, cafeaua nu iti imbunatateste doar nivelul de energie, ci si nivelul de fericire.

Mai multe studii au gasit o legatura intre consumul de cafeina si reductia riscului de aparitie a depresiei. Asadar, nu ezita sa bei o cana de cafea in zorii zilei!

Mediteaza ori de cate ori poti

Nu este un secret pentru nimeni: multe cercetari arata ca obiceiul de a medita te ajuta sa scapi de anxietate si sa eviti starile depresive.

Mai mult, momentele de prezenta te linistesc, te ajuta sa fii mai odihnita si intr-o stare fizica mai buna. Pe termen lung, poti experimenta si o imbunatatire a memoriei si un control al emotiilor sporit.

Petrece timp in aer liber

O plimbare prin parc sau prin padure nu doar ca te ajuta sa iti pui gandurile in ordine, dar are un efect direct asupra sanatatii tale fizice si mentale.

Oncolog: „Nu renuntarea la carne, ci aceste obiceiuri sunt vitale pentru a lupta cu cancerul”

Un studiu facut pe un grup de student arata ca, dupa ce acestia au petrecut doua nopti in padure, nivelul lor de cortizol a scazut semnificativ. Acest lucru se traduce in mai putin stres si o sanatate mai buna!

Mergi la concerte si viziteaza muzee

Activitatile culturale se afla printre cele mai ignorate obiceiuri pentru sanatate si fericire. Un studiu efectuat in Norvegia, pe mai mult de 50 de mii de adulti, a ajuns la concluzia ca acele persoane care participa regulat la concerte si viziteaza muzee sunt mult mai multumite de viata lor.

Asculta melodii triste

Contrar asteptarilor, cantecele triste te pot face mai fericita. Asculta piese lente si triste chiar daca nu esti suparata, caci studiile demonstreaza ca poti experimenta o satisfactie crescuta cu privire la viata ta.

Cercetatorii spun ca muzica trista regleaza emotiile, le echilibreaza si ofera o consolare aparte. Toate acestea duc la o stare de spirit mai buna, aproape instantaneu!

Stabileste-ti obiective pe care stii ca le poti atinge

Scopurile marete sunt excelente, insa excesul poate duce la frustrare si sentimente de neputinta. De aceea, psihologii recomanda setarea unor obiective ambitioase, dar fezabile.

Satisfactia venita odata cu bifarea scopurilor tale va fi uriasa, indiferent de ceea ce ti-ai propus!

Implica-te in activitati de voluntariat

Cu cat ii ajuti mai mult pe ceilalti, cu atat te ajuti mai mult pe tine insati. Zeci de studii au demonstrat, de-a lungul anilor, ca practicarea voluntariatului este unul dintre acele obiceiuri pentru sanatate si fericire neglijate de foarte multi adulti.

Asadar, gaseste o cauza in care crezi si ofera-ti cateva ore pe saptamana pentru a contribui la o schimbare pozitiva. Nu vei regreta nicio clipa!

Foto: Shutterstock.com