Sfaturi de la Andreea: alimente sanatoase pentru piele

FOTO: Alex Rosieanu
Maria-Anca Zarnescu1
De Maria-Anca Zarnescu
20 aug. 2018

Exista alimente sanatoase pentru piele si alimente mai putin sanatoase, iar acestea pot duce la pierderea stralucirii tenului, acesta capatand un aspect tern si lipsit de vitalitate.

Pe langa hidratare, tratamente de infrumusetare si masti pentru fata, si alimentatia joaca un rol extrem de important in intretinerea sanatatii pielii. Daca nu ai o dieta echilibrata, ceea ce mananci se va vedea pe chipul tau. Chiar daca in farfurie produsele bogate in zahar si prajelile pot arata apetisant, pe ten vor lasa urme precum piele deshidratata, ten lipsit de stralucire si aparitia timpurie a ridurilor fine.

Asa cum exista alimente daunatoare pentru ten, exista si alimente care ii aduc o multime de beneficii. Cateva dintre acestea sunt: migdalele, rosiile, morcovii, spanacul, castravetii, portocalele, fructele de padure, avocado si nucile.

FOTO: Alex Rosieanu

Alimente bune pentru piele: recomandarile Andreei

Am fost curioasa ce alimente sanatoase si bune pentru ten mananca Andreea. Cu zambetul pe buze mi-a spus ca printre preferatele ei se afla midgalele, avocado, fructele de padure, nucile si semintele, castravetii, spanacul, portocalele si pepenele.

Portocalele sunt o sursa foarte buna de vitamina C, in timp ce fructele de padure, mai ales afinele, au un puternic efect antioxidant.

FOTO: Alex Rosieanu

Cum mananca Andreea aceste alimente bune pentru piele?

Cand am intrebat-o cum prefera sa le manance si care sunt cele mai usoare modalitati de preparare, Andreea mi-a dat urmatoarele recomandari:

Migdalele – „le mananc hidratete sau le pun in terci de ovaz. Imi mai place sa beau lapte de migdale.”

Avocado – El este extrem de bun pentru piele, datorita continutului mare de vitamine, mai ales vitamina C. Aceasta protejeaza pielea si ii confera un plus de stralucire. Vitamina E, pe de alta parte, este potrivita pentru ca ajuta pielea sa lupte impotriva radicalilor liberi.

Cum poti manca avocado? Inspira-te de la Andreea: „As manca dimineata, pranz si seara. Il mananc fie simplu, cu sare si lamaie, in salate, in shake-uri, in toast-uri cu somon sau in guacamole.”

Fructele de padure – Acestea sunt bogate in vitamine, mai ales in antioxidanti. Continutul mare de antioxidanti din afine te ajuta sa iti mentii organismul sanatos, iar acest lucru se va vedea si la nivelul tenului.

FOTO: Alex Rosieanu

Cum poti manca afinele? Inspira-te de la Andreea: „Le pun fie in shake-urile de dimineta, fie le amestec cu muesli, iar drept gustare le mananc simple.”

Nucile si semintele – „Fie le mananc simple, hidratate, ca pe gustare, fie le pun in shake-uri sau in salate.”

Castravetii – „Imi plac castravetii simpli, in salate, in sucul verde de dimineata si mai ales in combinatie cu humusul.”

Spanacul – „Il beau intr-un shake sau il amestesc in salate ori il gatesc sote, la abur, cu sare si piper.”

Portocalele si pepenele – Citricele au un continut important de vitamina C, iar pepenele este bogat in apa si nutrienti. Atat portocalele, cat si grepfrutul si lamaile te ajuta sa iti mentii tenul sanatos si sa iti iei in mod natural doza de vitamina C recomandata zilnic.

Cum sa mananci citricele si pepenele? Inspira-te de la Andreea: „Imi plac foarte mult, mai ales pepenele, asa ca le pun fie in shake-uri sau sucuri, ori le mananc simple.”

Foto: Alex Rosieanu