Conform datelor din ultimii trei ani, romanii fac alegeri clare in materie de stil, cu accent pe articolele de tip streetwear si cele pentru copii. In ceea ce priveşte categoria streetwear, cererea ridicata pentru sneakers a avut un impact major. Datele evidentiaza si diferente regionale notabile si subliniaza apetitul romanilor pentru shopping multi-brand, calitate si un bun raport calitate-pret.
Zalando s-a impus ca destinatie principala pentru romanii care cauta inspiratie in moda, indiferent de buget. Prima comanda efectuata in Romania – o rochie marca proprie Anna Field – a dat startul unui comportament de cumparare orientat catre stil, calitate si accesibilitate.
De la lansarea Zalando in Romania, obiceiurile de consum au evoluat semnificativ. Daca in 2022, 45,7% dintre romani comandau online bunuri si servicii, procentul a crescut la 56,1% in 2024 – un semn clar al preferintei pentru shoppingul comod, de acasa, dintr-o oferta variata si pe toate palierele de pret.
Categoria de sneakers domina garderoba romanilor
Streetwear, articolele premium si cele pentru copii s-au aflat constant in top 3 cele mai cautate categorii de pe Zalando Romania. In toate segmentele, categoria de sneakers ramane preferata incontestabila a cumparatorilor romani – un mix intre stil si functionalitate in garderoba de zi cu zi. Aceasta este pe primul loc atat in preferintele femeilor, cat si ale barbatilor, urmata de articolele de exterior, genti & bagaje, rochii si bocanci. In cazul barbatilor, se remarca in top si hanoracele, blugii si incaltamintea joasa, alaturi de sneakers si articole pentru exterior.
In Bucuresti, categoria de sneakers este, de departe, cea mai bine vanduta din segmentul incaltaminte. Capitala conduce si in ceea ce priveste achizitiile de articole sport si pentru copii, unde sunt preferate tricourile si incaltamintea sport.
De asemenea, datele arata si diferente regionale interesante:
● Locuitorii din Cluj-Napoca se remarca printr-un interes crescut pentru articolele esentiale de zi cu zi, gentile si bagajele fiind cea mai bine vanduta categorie din oras.
● Timisoara prezinta o preferinta clara pentru stiluri influentate de tendinte, cu rochiile in prim-plan, iar Iasi si Constanta inregistreaza o cerere ridicata pentru articolele de exterior.
● Craiova, impreuna cu Baia Mare, Botosani si Brasov, se remarca printr-o preferinta pentru moda de designer si stilurile premium.
Accent pe calitate
Campaniile „Hot Drops” de pe Zalando, care promoveaza cele mai noi lansari de sneakers, sunt cele mai performante saptamanal, semn clar al entuziasmului romanilor pentru noutati si branduri populare. La fel de bine performeaza si campaniile axate pe un raport bun calitate-pret, ceea ce confirma preferinta consumatorilor pentru moda de calitate, dar accesibila. Brandurile proprii Zalando, precum Anna Field, Pier One si Even & Odd, s-au mentinut de asemenea in topul preferintelor, clasandu-se constant in primele 10 pozitii ale categoriei dedicate articolelor esentiale de zi cu zi si stilurilor influentate de tendinte.
Daniel Roginski, General Manager Central and Eastern Europe, declara: „Datele ne arata un public roman dinamic, atent la tendinte si dornic de produse de calitate, cu un bun raport calitate-pret. Desi categoria de sneakers ramane pe primul loc, vedem un interes tot mai mare pentru articolele de exterior, rochii si articole pentru copii – toate adaptate la preferintele regionale pentru moda moderna si de designer. Romania este o piata de crestere importanta in e-commerce-ul de fashion, condusa de familii tinere, trendsetteri urbani si consumatori atenti la stil. Sunt recunoscator pentru implicarea lor in acesti trei ani si ma bucur ca Zalando raspunde nevoilor lor, oferind produse relevante local, pe toate palierele de pret.“
Foto: PR.