Quinoa in alimentatie: ce avantaje aduce asupra sanatatii

Maria-Anca Zarnescu1
De Maria-Anca Zarnescu
30 mai 2018

In ultimii ani, quinoa a devenit cunoscuta pentru beneficiile pe care le aduce asupra sanatatii. Facand parte din familia cerealelor, acest aliment are un continut bogat de fibre, vitamine si nutrienti, ideali pentru sanatatea organismului tau.

Retele de quinoa sunt gustoase si relativ usor de preparat, asa ca, inainte sa te apuci de gatit, ar fi bine sa stii cateva lucruri esentiale despre acest tip de cereale.

Cate tipuri de quinoa  exista?

Quinoa se gaseste in magazine si este un super aliment, am stabilit asta. Insa, cate tipuri de quinoa gasesti si la ce sunt bune fiecare? Iata, potrivit specialistilor de la Organicfacts.org, cat de bun este fiecare sortiment de quinoa si vezi care ar putea fi cel mai potrivit pentru tine:

Quinoa alba

Quinoa alba este cea mai accesibila, fiind cel mai des intalnit sortiment de quinoa din magazine. Un alt avantaj pentru quinoa alba? Are cel mai mic timp de gatire si preparare dintre toate celelalte sortimente.

Quinoa rosie

Quinoa de culoare rosie este potrivita pentru salatele reci. Spre deosebire de quinoa alba, aceasta isi mentine forma dupa ce a fost gatita.

Quinoa neagra

Acest sortiment de quinoa are cel mai lung timp de coacere si preparare, insa si aroma ei este una dulce si naturala. Mai mult decat atat, quinoa de culoare neagra isi mentine nuanta chiar si dupa ce a fost gatita.

Quinoa in alimentatie si valorile nutritionale

Una dintre cele mai importante intrebari, dupa ce decizi sa introduci quinoa in alimentatie, se refera la numarul de calorii, nutrienti si proteine pe care aceasta le contine. Si eu mi-am pus aceasta intrebare si am incercat sa descopar cate calorii are o cana de quinoa.

Potrivit Well-beingsecrets.com, o cana de quinoa, adica 185 de grame, contine urmatoarele valori ale nutrientilor si proteinelor: 8 grame de proteine, 5 grame de fibre, 58% din doza zilnica recomandata de mangan, 30% din doza zilnica recomandata de magneziu, 28% din cantitatea recomandata de fosfor, 19% din doza zilnica recomandata de acid folic, 18% din cantitatea recomandata zilnic de cupru, 15% din doza zilnica de fier, 13% din doza zilnica de zinc si 9% din cantitatea recomandata zilnic de potasiu.

Cum ramane cu caloriile? Intr-o cana de quinoa exista 222 de calorii, 39 de grame de carbohidrati si 4 grame de grasime.

De ce este buna quinoa in alimentatie?

Cum spunem si la inceput, exista numeroase beneficii pe care quinoa le aduce organismului tau. Conform Mindbodygreen.com, iata cateva dintre ele:

Quinoa este bogata in proteine

Quinoa este una dintre cele mai bogate in proteine cereale pe care le poti manca, avand in componenta noua aminoacizi esentiali pentru organism.

Fibrele si efectele lor benefice asupra organismului

Quinoa este bogata in fibre, iar acestea aduc multe avantaje pentru sanatatea organismului. Fibrele din quinoa te ajuta sa scapi mai repede de constipatie si te ajuta sa eviti aparitia hemoroizilor, sa previi bolile si problemele inimii prin reducerea presiunii din sange. Mai mult decat atat, fibrele regleaza nivelul colesterolului.

Cat de importanta este quinoa in alimentatie si continutul mare de fier al acesteia

Fierul este extrem de important pentru organism. Cu ajutorul fierului se intampla doua lucruri in organism: oxigenul circula de la o celula la alta si ajunge la nivelul muschilor, unde ajuta la evitrea contractiilor.

La nivelul creierului, fierul joaca un rol cat se poate de important, crescand puterea de functionare a acestuia cu 20%.

Continutul de lizina si magneziu din quinoa

Doua substante importante pentru organism, pe care le poti lua din quinoa, sunt lizina si magneziul. Pe de o parte, lizina contribuie la mentinerea sanatoasa a sistemului osos, ajutand oasele sa ramana tari si puternice. Pe de alta parte, magneziul ajuta la relaxarea vaselor de sange si poate reduce diabetul de tip 2. Mai mult decat atat, magneziul joaca un rol important si in detoxifierea organismului, mentinerea unui nivel ridicat de energie si formarea oaselor sanatoase.

Quinoa in alimentatie si vitamina B2

Vitaminele sunt cunoscute pentru stimularea energiei, imbunatatirea imunitatii si a metabolismului, iar lista poate continua. Vitamina B2 joaca un rol important in mentinerea unui metabolism bun si ajuta la cresterea energiei la nivel celular.

Foto: Shutterstock.com