Reteta de ovaz cacio e pepe a lui Chrissy Teigen: O vei folosi in fiecare dimineata rece de toamna!

Avatar1
De Irina Constantin
5 nov. 2020

Daca ai visat vreodata sa mananci paste la micul dejun, acum ai ocazia. Intr-o formula sanatoasa, dupa reteta lui Chrissy!

Chrissy Teigen ne-a obisnuit cu preparatele sale unice si dragostea pe care o pune in fiecare fel de mancare. Ea este atat de pasionata incat are si un blog culinar, numit sugestiv Cravings (trad. „pofte”).

Pe lista ei cu preparate incantatoare se afla si reteta cacio e pepe, o combinatie clasica in bucataria italiana, pe care a reinterpretat-o in cel mai original mod. Astfel, daca esti de parere ca ovazul gatit nu are niciun gust, lucrurile sunt pe cale sa se schimbe.

Cine spune ca terciul de ovaz poate fi mancat doar in combinatie cu fructe si toppinguri dulci? Chrissy a gasit o varianta mult mai gustoasa, plina de savoare, pentru un mic dejun cald si delicios!

Iata reteta cacio e pepe a lui Chrissy Teigen, numai buna la micul dejun!

Vei avea nevoie de urmatoarele ingrediente:
  • o cana de apa
  • o cana de lapte
  • o cana de fulgi fini de ovaz
  • o cana de parmezan proaspat razuit
  • 1/4 cana de mozzarella proaspata
  • 3/4 lingurita de sare
  • 1/2 lingurita piper negru proaspat rasnit
Cum se prepara ovazul cacio e pepe?

Pentru inceput, da parmezanul pe razatoare. Poti folosi si branza rasa, daca nu ai gasit parmezan intreg. Apoi, taie mozzarella in cubulete mici.

Pregateste o cratita si pune in ea apa si laptele. Daca doresti, poti folosi si lapte vegetal, insa alege un sortiment cu un gust neutru, precum cel de ovaz, soia sau orez. Laptele de cocos, de migdale sau de alune nu va functiona foarte bine pentru reteta cacio e pepe.

Incalzeste apa si laptele la foc mediu, pana cand incep sa se fiarba. Apoi, adauga ovazul si lasa totul la foc mic, amestecand constant, pentru a evita lipirea sau arderea. Cand ovazul a absorbit aproape tot lichidul, este timpul sa treci la pasul urmator. Nu ar trebui sa dureze mai mult de 7-8 minute.

Adauga in cratita parmezanul ras si mozzarela taiata in cubulete. Condimenteaza cu sare si piper, amestecand pana cand branzeturile se topesc si se incorporeaza in ovaz. Gusta si mai adauga sare sau piper, daca simti nevoia.

Opreste focul si imparte ovazul in doua boluri. Presara mai mult parmezan si rasneste piper proaspat deasupra. Serveste ovazul fierbinte, pentru ca mixul sa ramana cremos, iar branza sa fie elastica si delicioasa!

Daca vrei sa adaugi mai multe ingrediente sanatoase in acest mic dejun, poti servi ovazul cu broccoli fiert sau ciuperci sotate in tigaie, cu usturoi si unt. Vei obtine un mic dejun echilibrat, consistent si plin de nutrienti esentiali!

Foto: Instagram/Rakshet Sachdev