Abdomen plat de sarbatori: 6 trucuri care te ajuta sa nu te ingrasi

Mara Ionescu1
De Mara Ionescu
29 nov. 2019

Sarbatorile de iarna pot sa fie o povara pentru tine daca vrei sa slabesti. Nu trebuie sa le privesti astfel, ci doar sa fii putin mai atenta.

Chiar se poate sa nu te ingrasi de Craciun daca ai grija la aceste cateva lucruri! Chiar daca vrei sa-ti pastrezi silueta, mesele de sarbatori nu trebuie sa devina un motiv de stres pentru tine. Avand doar putina grija, poti sa te bucuri de preparatele gustoase alaturi de cei dragi si sa nu-ti faci mustrari de constiinta in privinta kilogramelor. 

5 lectii pretioase pe care le inveti atunci cand esti la dieta – nu au nicio legatura cu slabitul!

Iata ce trebuie sa ai in vedere ca sa nu te ingrasi de Craciun si sa te bucuri de aceste sarbatori pline de magie:

1. Ia o gustare inainte de petrecere

Stii ce se intampla daca mergi la o petrecere/masa in familie infometata? Foamea saboteaza alegerile pe care le faci, astfel ca ar fi mai bine sa iei inainte o gustare mica de vreo 80 de calorii. Astfel preintampini senzatia intensa de foame si poti face alegeri alimentare mai usoare. 

2. Concentreaza-te pe ceea ce-ti place

Cand ajungi in fata unui bufet suedez cu o multime de aperitive si bauturi oricine este tentat sa guste din toate. Nu face aceasta greseala! Deja stii din experientele trecute ca acest lucru nu iti face bine, te vei simti extrem de balonata si cu digestia ingreunata. In schimb, alege 2-3 preparate care iti plac la nebunie si pe care sa le consumi cu placere in loc sa amesteci totul. 

3. Pune tot ce vrei sa mananci pe o farfurie

Asaza pe farfurie preparatele pe care vrei sa le mananci ca sa le vezi pe toate si sa faci alegerile corecte. Nu te pacali cu 2-3 bucatele, dupa care sa faci drumuri dese catre masa cu bunatati. Pune tot ce vrei sa mananci pe farfurie si limiteaza-te la aceasta cantitate! Asa stii exact cat ai mancat si nu pleci de la petrecere cu sentimentul de vinovatie.

7 sfaturi pentru slabit pe care le poti aplica inainte de culcare

4. Pastreaza un echilibru

Daca stii ca te asteapta o cina in familie, atunci mananca ceva usor la masa de pranz. Este important sa gasesti un echilibru si sa iti menajezi putin sistemul digestiv.

5. Ramai la portiile tale

Daca cineva iti taie o felie mare de tort o vei manca pe toata, chiar daca stii ca ea depaseste o portie cu care esti obisnuita. Prin urmare, taie singura felia de tort si ramai la portia stabilita. Te poti rasfata, dar in acest fel stii ca nu exagerezi cu cantitatile. 

6. Daca ai exagerat intr-o zi, nu te descuraja!

Bineineles ca lucrurie pot de degenereze de Craciun, cand esti inconjurata de atatea preparate delicioase. Insa, chiar daca ai mancat mai mult intr-o zi, asta nu inseamna ca trebuie sa te descurajezi si sa continui in acest fel. Considera ca te-ai rasfatat si ai gustat dupa pofta inimii, insa revino la un plan alimentar echilibrat in ziua urmatoare. Acest lucru va face o diferenta enorma si te ajuta sa nu iei in greutate.

Foto: Instagram/@weworewhat