12 alimente care ajuta parul sa creasca mai repede, sanatos si puternic

Ingrid David1
De Ingrid David
27 feb. 2019

O podoaba capilara bogata si stralucitoare e visul oricarei femei, de cand e lumea. Daca de obicei cheltui sume exorbitante pe tratamente la salon sau pe produsele de ingrijire, trebuie sa stii ca alimentatia este cea care conteaza cel mai mult atunci cand vrei un par creste creste mai repede, mai puternic si mai sanatos.

Uita-te in camara ta si, daca nu le ai inca, fa o lista cu aceste alimente ce fac minuni pentru parul tau si cumpara-le la prima iesire la hipermarket.

Stridiile

Datorita continutului considerabil de zinc, stridiile ajuta glandele din jurul foliculilor de par sa functioneze corect. In cazul unui nivel de zinc insuficient, parul cade, creste foarte incet si apare si matreata.

6 metode naturale de a-ti face parul sa creasca mai repede dupa o tunsoare care nu-ti place

Cartofii dulci si morcovii

Aceste radacinoase sunt pline de betacaroten, substanta pe care organismul o transforma in vitamina A, excelent nutrient pentru piele si par. Consumul de alimente bogate in vitamina A face parul stralucitor si ajuta scalpul sa nu produca nedorita matreata.

Migdalele

Consumate cu moderatie, migdalele au un impact pozitiv asupra sanatatii umane. Fructul lemnos, de origine mediteraneana, este o sursa excelenta de vitamina E, substanta care ajuta firul de par sa fie gros si lucios.

Spanacul

Frunzele verzi, preferatele lui Popey, contin cantitati importante de fier, Omega-3, potasiu, magneziu si calciu. Acestea te ajuta sa-ti pastrezi parul stralucitor si hidratat.

Cum obtii par glossy ca al supermodelelor

Somonul

Importanta sursa de proteine, somonul contine Omega-3. Acesti acizii grasi Omega-3 au efect antiinflamator si ajuta podoaba capilara sa creasca mai repede si sa fie stralucitoare si „plina de viata“.

Nucile

Pielea mai fina, parul sanatos si ochii stralucitori reprezinta cateva dintre beneficiile consumului de nuci. Ele sunt o sursa importanta de zinc, ingredient cunoscut pentru intarirea foliculilor de par.

Ouale

Bogate in proteine, vitamine si minerale, ouale sunt benefice pentru par. Obisnuieste-te sa nu iti lipseasca din dieta ouale (de preferat fierte tari) si vei vedea in scurt timp rezultatul. Nu doar consumul oualor are efect benefic pentru par, ci si mastile care contin acest ingredient. Dupa folosire, vei remarca repede ca parul nu mai e nici casant si nici deteriorat.

Avocado

Considerat de multi un superaliment, avocado nu aduce beneficii doar inimii, ci si parului. Aceste fructe sunt bogate in vitaminele B si E, substante esentiale pentru cresterea parului si pentru vindecarea leziunilor aparute la nivelul scalpului.

Fasolea si lintea

Cele doua leguminoase sunt bogate in fier si proteine, de care parul tau are nevoie pentru a creste puternic si sanatos. Lintea, in special, ajuta la cresterea firului de par, pe care, de altfel, il si pastreaza sanatos si viguros.

Uleiul de masline

Beneficiile „aurului lichid“, asa dupa cum mai este numit uleiul de masline, sunt arhicunoscute, mai ales pentru par, atunci cand este folosit in masti preparate in casa. Afla insa ca, daca este consumat zi de zi, acest ulei ajuta parul sa creasca mai repede si mai frumos. Asa ca, fie ca il folosesti in salate, fie ca bei doua linguri cu ulei extravirgin de masline pe zi (pentru curajoase), inainte de masa, vei vedea in scurt timp diferenta.

Cele mai bune 6 uleiuri pentru par uscat si deteriorat

Cerealele integrale

Consumul acestora ajuta si parul, nu doar starea de sanatate in general. Bogate in vitamina E si zinc, cerealele integrale ajuta la hranirea scalpului care va deveni si mai sanatos. Ovazul este bogat in acid folic si B6, gratie carora vei fi nu doar bine hranita, ci vei avea si o piele a capului sanatoasa. De asemenea, anumite boabe, cum ar fi orezul brun si germenii de grau, sunt o sursa de seleniu antioxidant, bun pentru mentinerea unui scalp si a unui par sanatos.

Foto: Instagram/Clara Berry