4 alimente pentru o digestie buna pe care nutritionistii le consuma des

Cristina Tudor1
De Cristina Tudor
2 dec. 2019

Sanatatea sistemului digestiv pare sa aiba o legatura stransa cu sanatatea intregului organism.

Bacteriile benefice din intestine influenteaza foarte multe procese din corp si afecteaza starea de spirit, imunitatea si absorbtia nutrientilor din alimente.

Nu este de mirare ca medicii se concentreaza atat de mult asupra microbiomului intestinal si recomanda alimente care sustin bacteriile bune din intestine, numite probiotice.

Alimentele si bauturile benefice pentru digestie nu trebuie neaparat sa fie scumpe. Exista variante accesibile, pe care ar trebui sa le ai mereu in frigider, astfel incat sanatatea sistemului tau digestiv sa fie una excelenta de-a lungul intregului an. Iata cele patru alimente pentru o digestie buna pe care nutritionistii le consuma des:

Iaurt

Iaurtul se afla pe primul loc in lista alimentelor benefice pentru intestine datorita faptului ca este bogat in probiotice. „Probioticele ajuta la popularea intestinelor cu bacterii ‘bune’, care trateaza sau previn numeroase afectiuni precum diaree, infectii sau sindromul colonului iritabil”, declara medicul nutritionist Pauline Hackney Nanjari pentru wellandgood.com.

„Un microbiom sanatos si echilibrat – ceea ce inseamna ca sunt suficiente bacterii benefice in intestine – este important nu doar pentru sanatatea sistemului digestiv, ci si pentru starea generala de sanatate a organismului, dar si starea de spirit”, adauga medicul. Studiile au aratat ca exista o legatura intre depresie si numarul scazut de bacterii bune din intestine.

Citeste continuarea pe Eva.ro.

Foto: Getty Images.