Alimentele care ajuta la regenerarea parului

Cristina Tudor1
De Cristina Tudor
27 apr. 2020

Caderea parului poate fi prevenita cu ajutorul alimentatiei. Care sunt alimentele cele mai recomandate.

Caderea parului este o problema des intalnita. Lucrul acesta se intampla fie ca urmare a afectiunilor autoimune, a diabetului, a deficitului de vitamine, a stresului sau a lipsei de somn.

Exista totusi speranta! Cercetatorii ne arata ca este posibil sa ne indesim iarasi podoaba capilara prin schimbari ale alimentatiei, asa cum este prezentat in cartea ”Mancati pentru sanatate si vindecare”.

SOMON. Parul si unghiile au nevoie de proteine pentru crestere si sanatate. De asemenea, este nevoie de proteina pentru a se produce keratina, o componenta esentiala a firului de par.

Cele mai recomandate proteine sunt cele marine, somonul in special, datorita continutului bogat in acizi grasi si Omega 3.

Nuci si seminte. Unele dintre cele mai promitatoare cercetari privind impiedicarea caderii parului la femei a fost lansata in ianuarie 2015, in Jurnalul de Dermatologie Cosmetica. Subiectii din studiu au primit un supliment nutritional continand acizi grasi omega-3 si omega-6 si antioxidanti, timp de 6 luni.

Rezultatele au fost pozitive in proportie covarsitoare: dupa 6 luni, 90% dintre subiecti au raportat o reducere a caderii parului, 86% au raportat o ameliorare a cresterii parului, iar 87% au raportat un fir mai gros.

Pentru a obtine rezultate similare, mancati nuci si seminte bogate in omega-3 si omega-6, cum ar fi nucile, semintele de in si uleiurile: de strugure, de floarea-soarelui si de susan.

Citeste continuarea pe Doctorul Zilei.

Foto: Shutterstock.com.