Alimentul gustos de post care te ajuta sa slabesti si sa-ti mentii inima sanatoasa

Cristina Tudor1
De Cristina Tudor
4 mart. 2020

Alimentul acesta nu ar trebui sa ne lipseasca din meniul saptamanal, indiferent daca tinem post sau nu.

Beneficiile sale asupra sanatatii sunt importante. Nautul este unul dintre cele mai vechi si apreciate alimente cultivate in Orientul Mijlociu.

Care sunt cele mai importante beneficii daca mananci naut?

Iti tii greutatea sub control.

Nautul are un continut ridicat de fibre si proteine ​​si prezinta un indice glicemic scazut. In felul acesta, este de un real ajutor la mentinerea greutatii. Nutritionistii recomanda o jumatate de ceasca de naut zilnic. Fibrele si proteinele va vor tine de foame si, in felul acesta, nu veti fi tentati sa aveti derapaje alimentare.

Sanatatea inimii – Cercetarile arata ca persoanele care consuma in mod regulat naut au valori bune ale colesterolului total. Nautul contine cantitati notabile de acid folic si magneziu, extrem de benefice sanatatii vaselor de sange, impiedicand astfel depunerea colesterolului. Pe cale de consecinta, vor fi mai putine cazuri de infarct in randul consumatorilor de naut.

Nautul este foarte bun pentru femei. Anumite fitochimicale denumite saponine au aratat ca se comporta ca antioxidanti. Saponinele reduc riscul de a face cancer mamar si protejeaza impotriva osteoporozei. Iar ca bonus, reduc bufeurile in cazul femeilor aflate la menopauza.

Nautul e foarte bun si pentru sistemul imunitar. Reprezinta o excelenta sursa de zinc si cupru, esentiale pentru buna functionare a celulelor sistemului imunitar. Nutritionistii au descoperit ca 250 g de naut gatit contin 30% din doza zilnica recomandata de cupru si 20% din DZR de zinc.

Citeste continuarea pe Doctorul Zilei.

Foto: Getty Images.