Ce este grasimea viscerala si cum o putem reduce

grasimea viscerala
Alice Moisescu1
De Alice Moisescu
30 dec. 2018

Un abdomen plat si sculptat este visul oricarei persoane care incearca sa scape de kilogramele in plus. Insa chiar si cei cu un abdomen tonifiat au grasime abdominala. Haideti sa aflam mai multe!

Oamenii stocheaza grasimea din organism in doua feluri: la nivelul coapselor, soldurilor si abdomenului, acest tip de grasime numindu-se grasime subcutanata si putand fi observata in mod direct, cu ochiul liber, si la nivelul organelor interne vitale, precum inima, plamanii, ficatul, etc, acest tip de grasime regasindu-se sub denumirea de grasime viscerala, grasimea ce nu poate fi vazuta din exterior.

Grasimea care este foarte periculoasa, insa, este cea viscerala, cea care se formeaza in jurul organelor mai sus mentionate. De ce? Pentru ca aceasta poate creste semnificativ riscul de boli de inima, de cancer, de colesterol ridcat si diabet, intrucat produce radicali liberi si ii depoziteaza in sange.

Potrivit AstroNutrition: „Cu cat talia este mai mare, cu atat creste si riscul de a avea mai multa grasime viscerala. Acest tip de grasime apare indeosebi la persoanele sedentare. Sunt cazuri in care persoanele care se mentin slabe prin dieta, fara a face exercitii fizice, pot avea mai multa grasime viscerala decat o persoana supraponderala, dar care practica o forma de sport cu regularitate.”

Cum reducem cantitatea de grasime viscerala?

Pentru a reduce cantitatea de grasime viscerala, trebuie sa avem in vedere patru aspecte: sportul, dieta, somnul si gestionarea stresului.

SPORTUL

Studiile arata ca cea mai eficienta metoda de a arde grasimea viscerala o reprezinta sportul. Orice om are nevoie de miscare in fiecare zi, macar pret de 30 de minute, insa pentru a reduce grasimea viscerala, trebuie sa lucram intens.

Faceti jogging de 3-4 ori pe saptamana, practicati inotul sau mersul pe jos si, de asemenea, combinati fitness-ul cardio cu exercitiile cu greutati.

Daca nu agreati aceste tipuri de sport, mentionate mai sus, jucati-va cu cei mici, mergeti la plimbari lungi cu cainele, ocupati-va de gradinarit, etc. Inlesniti orice activitate care va face placere si va poate ajuta in a va mobiliza si a face miscare. Miscarea este vitala!

DIETA

O schimbare in alimentatie este necesara aproape oricarei persoane cu grasime viscerala in exces. Incercati o alimentatie bogata in proteine, fructe si legume si cu continut redus in grasimi saturate.

Una dintre cele mai bune metode de a elimina grasimea inestetica din jurul taliei si a abdomenului, dar si pe cea viscerala, este sa includem in regimul alimentar alimente care stimuleaza metabolismul, precum cele bogate in fibre. Dintre acestea, amintim verdeata, cerealele integrale sau nucile.

Asa cum am spus mai sus, grasimile saturate, adica cele pe care le gasim in alimentele de origine animala, in produsele lactate din laptele integral sau in alimentele ce contin ulei, pot fi daunatoare pentru sanatatea noastra daca sunt consumate in cantitati foarte mari. Reduceti, asadar, consumul acestora pe cat posibil si incercati sa le inlocuiti cu grasimile sanatoase, precum somonul, tonul si macroul, care sunt bogate in Omega 3.

SOMNUL

In urma a numeroase cercetari, s-a constatat faptul ca persoanele care dorm 6-7 ore de noapte au mai putina grasime viscerala si abdominala in comparatie cu ceilalti. Desigur, doar somnul fara alte masuri nu ar functiona.

GESTIONAREA STRESULUI

Un sfat atat de pretios, insa atat de greu de pus in practica. Probabil ca oamenii tind sa nu faca cele mai intelepte alegeri alimentare atunci cand sunt stresati. Eliminati stresul cu ajutorul si suportul familiei si al celor dragi, practicati meditatia sau orice alta forma de activitate care va umple sufletul de bucurie. Cu putin efort, puteti atenua stresul zilnic.

Foto: Shutterstock.com