Dieta ideala exista! Iata cum arata planul alimentar!

dieta ideala
Alice Moisescu1
De Alice Moisescu
27 dec. 2018

Internetul abunda de asa-zisele diete care promit sa faca minuni peste noapte.

Insa este necesar sa sarim peste acestea si sa ne indreptam atentia catre principiile de baza ale unui regim alimentar sanatos, pe care apoi sa le adaptam situatiei noastre.

Iata, asadar, alimentele esentiale care te vor ajuta sa iti construiesti propria ta dieta… ideala!

Planul alimentar pentru dieta ideala

Inainte de toate, haideti sa lamurim: dieta perfecta acopera necesarul caloric zilnic. Iar acest necesar difera in functie de varsta, sex, stil de viata, obiective sau de tipul de antrenament exercitat.

Vitaminele si mineralele pe care le livram organismului nostru sunt la fel de importante ca proteinele, carbohidratii si grasimile, astfel ca specialistii ne sfatuiesc sa nu facem rabat de la ele si sa avem o dieta variata.

‘Sanatatea inseamna varietate’, avertizeaza acestia.

Dar care sunt alimentele care compun o dieta variata? Haideti sa aflam!

IAURTUL – Cap de lista este iaurtul, de preferat integral si fara alte adaosuri. Acesta trebuie consumat dimineata, la micul dejun sau intre mese.

CEREALELE INTEGRALE – Un al doilea aliment care ar trebui sa existe in meniul nostru zilnic sunt cerealele integrale. Ratia zilnica nu trebuie sa depaseasca 50 gr de paine integrala, 50 mg produse cerealiere (paste fainoase, orez, gris, etc) si 25-30 gr legume uscate.

Tinand seama ca painea este principala sursa de vitamina B1 si ca aceasta se gaseste mai ales in tarate, se recomanda sa se consume paine din faina integrala.

LEGUMELE – Regimul alimentar perfect trebuie sa includa neaparat si legume. Legumele nu trebuie sa lipseasca de la nicio masa si pot fi consumate in orice cantitate. Exista cateva legume care sunt indicate pentru consumul zilnic: broccoli, spanacul, dovlecelul, conopida sau fasolea pastai.

FRUCTELE – Fructele sunt un alt ingredient care face parte din planul alimentar ideal al unei diete. Acestea sunt recomandate indeosebi pentru gustarile dintre mese.

CARNEA – Carnea este si ea deosebit de importanta! Astfel ca aproximativ 150 de grame de carne ofera aportul necesar fara grija de ingrasare.

Cu toate calitatile ei, carnea nu poate fi considerata aliment complet, intrucat este saraca in calciu, glucide sau vitamina A  si are actiune acida.

Un meniu rational alcatuit presupune combinarea carnii cu legume si produse lactate.

OUALE – Nu trebuie sa uitam nici de oua! Ouale contin nutrienti si ofera satietate. Sunt bogate in proteine cu valoare nutritiva mare, contin vitaminele A, D, B2, B6, dar si fier si fosfor.

ZAHARUL SI PRODUSELE ZAHAROASE – Din dieta noastra nu trebuie sa lipseasca nici produsele zaharoase, oricat de contraindicat ar parea, mai ales daca faci sport intensiv.

Acestea dau energie si o senzatie de satietate. Se recomanda, insa, sa nu se depaseasca 50 gr glucide pe zi. In plus, este important sa alegi zaharul natural din miere sau sirop de artar, nu pe cel rafinat, alb, care nu-ti ofera decat calorii goale.

In afara de toate alimentele de mai sus, nicio dieta nu poate fi perfecta daca nu consumam si multe lichide. Este imperios necesar sa consumam 2 litri de apa pe zi!

Pentru tine cum arata dieta ideala? Consumi aceste alimente in mod regulat? Iti asculti organismul?

Foto: Shutterstock.com