Dieta polotariana te ajuta sa slabesti in talie si sa te mentii departe de boli grave

Avatar1
De Irina Constantin
16 aug. 2019

Dieta polotariana, pescetariana, ovo-lacto-vegetariana si vegana. Deja esti confuza, nu-i asa?

Cand vine vorba despre stiluri alimentare, in timp s-au conturat o multime de denumiri si etichete care creeaza confuzie. Dieta polotariana este o noua categorie, ce defineste persoanele semi-vegetariene. Mai exact, cele care exclud din meniul zilnic carnea rosie, dar continua sa consume carne de pui, curcan sau rata.

Dieta flexitariana te ajuta sa slabesti fara restrictii majore

Desi „pollo” inseamna „pui” in spaniola, adeptii polotarianismului nu consuma doar produsele provenite de la gaini. Acestia consuma si carnea provenita de la alte pasari. Unii privesc dieta polotariana ca pe un pas mic, dar important spre vegetarianism, in timp ce altii o folosesc doar pentru beneficiile sale pentru organism.

Dieta polotariana: 5 beneficii pentru sanatate

1. Scade riscul de boli cardiovasculare

Multe studii efectuate de-a lungul anilor au asociat consumul de carne rosie si procesata cu o frecventa ridicata a afectiunilor inimii.

Mai mult, rezultatele unei cercetari efectuate pe 64 de mii de femei arata ca persoanele care au inlocuit o portie de carne rosie cu una de pui si-au scazut riscul de boli cardiovasculare cu 19%.

In plus, dieta polotariana se bazeaza pe o cantitate mare de legume, leguminoase si fructe, acest lucru contribuind la o tensiune arteriala stabila.

2. Scade riscul de aparitia a anumitor tipuri de cancer

Persoanele care consuma carne rosie (vita, porc, miel, vanat) sunt mult mai predispuse la diferite feluri de cancer, printre care cancerul colorectal.

Dieta GOLO: O noua modalitate de a slabi sanatos

In schimb, o dieta vegetariana a fost de multe ori asociata cu preventia cancerului, o cantitate mare de fructe si legume protejand organismul in fata bolii.

Asadar, simpla renuntare la carne rosie este benefica pentru corpul tau, iar dieta polotariana te poate ajuta sa faci acest pas.

3. Scade riscul de diabet tip 2

Un studiu facut pe 53 de mii de adulti sanatosi a aratat ca inlocuirea carnii rosii cu pui sau peste a scazut semnificativ riscul de aparitie a diabetului tip 2 in urmatorii 15 ani de la efectuarea cercetarii.

Alimentele bogate in fibre si sarace in grasimi saturate tin la distanta diabetul. O dieta polotariana bogata in nutrienti te poate ajuta sa eviti complicatiile, mai ales atunci cand combini carnea de pui cu salate nutritive si bogate in vitamine.

4. Te ajuta sa scapi de kilogramele in plus

O portie de piept de pui contine mult mai putine calorii decat o friptura de porc sau vita. Cu toate acestea, cantitatea de proteine este asemanatoare.

Dieta celor cinci imbucaturi: functioneaza pentru slabit

In plus, si cantitatea de grasimi este scazuta in cazul puiului. Acest lucru te ajuta sa reduci numarul de centimentri din talie.

5. Este benefica pentru mediul inconjurator

…iar acest lucru ajuta in mod direct la o calitate mai buna a vietii pe planeta. Producerea carnii rosii necesita o cantitate enorma de resurse: teren, apa, energie.

De asemenea, fermele producatoare de carne rosie emit de cinci ori mai multe gaze cu efect de sera decat fermele de pui sau terenurile folosite pentru cultivarea legumelor si fructelor pentru consum.

Per total, alegerea carnii de pui si a alimentelor vegetale inseamna mai putina poluare, un aer mai curat si o planeta mai sanatoasa.

Daca abordezi aceasta dieta, poti incerca sa tranzitezi, in timp, spre un stil de viata complet vegetarian sau chiar vegan. Beneficiile pentru sanatate si mediu cresc direct proportional cu consumul de fructe, legume si cereale.

Foto: Instagram/@victoriassecret