6 gustari dulci care nu cresc glicemia si nu te ingrasa

Ioana Marosan1
De Ioana Marosan
19 iun. 2019

Poti sa te bucuri de gustari dulci fara sa te ingrasi si sa-ti dai peste cap glicemia? Exista mai multe combinatii simple pe care le poti face ca sa previi acest lucru!

Oricine pofteste la un moment dat la ceva dulce, insa toate deseturile fac ravagii in corp. Dulciurile au un efect negativ asupra sanatatii, provocand cresterea rapida a glicemiei, ceea ce poate cauza probleme serioase de sanatate, dar si o greutate nesanatoasa.

Mai jos iti propun sase gustari dulci si simple, care nu-ti ridica glicemia.

Chiar si nutritionistii cei mai respectati sunt de acord ca viata este prea scurta ca sa o traiesti fara mici gustari dulci. Este o incantare sa savurezi fiecare muscatura de ciocolata neagra, fiecare lingurita de inghetata. Insa, o ora mai tarziu, te vei confrunta cu efectele fluctuatiei nivelului glicemiei. In plus, nici nu este greu sa gasesti gustari dulci si simple, care nu-ti ridica glicemia.

6 gustari sarate care te ajuta sa slabesti

Iti poti satisface pofta de ceva dulce fara sa provoci o criza glicemica: poti combina un ingredient bogat in zaharuri cu un alt ingredient care contine grasimi sanatoase sau fibre. Acest lucru va incetini absorbtia zaharului si va impiedica cresterea nivelului acestuia in sange.

Nutritionista Amanda Maucere a gasit sase gustari dulci si simple, care nu-ti ridica glicemia si care sunt delicioase.

6 gustari delicioase care nu ingrasa

Ciocolata neagra si unt de migdale

Aceasta varianta este versiunea imbunatatita a gustarilor pe baza de unt de arahide si ciocolata. Daca folosesti ciocolata neagra cu peste 85% cacao, poti obtine o gustare dulce, simpla si care nu-ti va ridica brusc nivelul glicemiei si nu te va ingrasa.

Fructe de padure cu frisca sau smantana

View this post on Instagram

Lavish berries ✨♥️ #pavlova #berriesandcream

A post shared by Luxury Custom Cakes (@finecakesbyzehraofficial) on

Este o reteta rapida si foarte buna. Ca sa obtii un desert cu adevarat delicios, foloseste fructe congelate si mixeaza-le impreuna cu smantana. Vei obtine un sorbet foarte bun. 

Budinca din seminte de chia

View this post on Instagram

Cinnamon & Almond Butter Chia Pudding! . . A delicious snack to tie you over before you get home from work. Snacks are a great way to prevent you from over eating at meal time… to have a nutritious snack, combine fibre and protein. 1 tbsp (12g) of Chia seeds provides 5 g of fibre, 20% of the daily recommended intake. . . . Recipe: 1) 1 1/2 tsp maple syrup🍁 2) 1 tbsp smooth almond butter 3) 1 cup of milk (regular milk, almond or soy) 4) 1/4 cup Chia seeds 5) 1/2 tsp of pure vanilla extract 6) 1/2 tsp of cinnamon Directions: microwave the almond butter and maple syrup and mix until smooth. Slowly add the milk and mix well. Add chia seeds, vanilla extract and cinnamon and mix together. Cover and refrigerate over night! Enjoy with fruits or nuts sprinkled on top! . . . . . . . . . #healthysnakcs #healthysnacksonthego #healthysnackideas #torontowellness #torontodietitian #torontonutritiontips #healthiersnacks #chiapudding #healthyrecipeshare #torontoholisticnutritionist #torontonutritionist #registereddietitian #dietitianeats #eaaats #easyrecipes #easyveganrecipes #vegansnacks #veganrecipe #balanceddiet #balancednutrition #fitfamtoronto #allfoodsfit #mindfuleating #chiaseedspudding

A post shared by Dietitian • Toronto • Health (@tamarasnutrition) on

Amesteca 120 ml de lapte de migdale neindulcit cu o jumatate de lingurita de extract de vanilie. Apoi adauga 3 linguri de seminte de chia si da-o la frigider pentru 8 ore, pentru ca semintele sa absoarba laptele si sa se transforme intr-o budinca. Dupa ce este gata, serveste-o cu topping de afine. 

Cele mai delicioase gustari care au sub 100 de calorii

Floricele cu caramel facute in casa

View this post on Instagram

^ ^ . . caramel popcorn🍿 pipoca caramelada🌽 . . ingredientes: 1/4 xícara de (chá) milho de pipoca. 1/2 colher(sopa) óleo. caramelo: 1/2 colher (sopa) vinagre. 1/2 xícara ( chá) açúcar. estoure as pipocas numa frigideira (tampada). a parte faça o caramelo até chegar no ponto de bala dura. depois é só agregar as pipocas, espere esfriar e guarde em recipiente fechado. a duração é bem extensa. . créditos: @isamaraamancio 🌷 . #caramelpopcorn #caramelo #pipocacaramelada #pipoca #popcorn #foodporn #instafood #foodie #foodstagram #food52 #foodblogger #foody #homecooked #homemade #foodphotography #foodies #delistagrammer #おやつ #おやつの時間 #foodshot #instapic #foodpics #instagramers

A post shared by gororobas (@gororobas_jp) on

Un desert dulce si sarat? Floricelele de porumb reprezinta o sursa de alimentatie integrala, iar o portie de floricele are un aport de 70% din necesarul zilnic de fibre. Acestea au un indice glicemic scazut, iar fibrele incetinesc absorbtia zaharului din caramel. In loc de caramel poti folosi ciocolata neagra.

Zmeura proaspata si frisca

Zmeura are un continut bogat de fibre: aproximativ 8 g la 120 g de fruct. Pentru favorizarea absorbtiei proteinelor si incetinirea vitezei de absorbtie a zaharului poti adauga 120 g de iaurt grecesc. In functie de brandul ales, iaurtul grecesc contine pana la 8 g de proteine.

Ce gustari prefera Victoria Beckham? Variante sanatoase la care poti apela si tu

Smoothie cu proteine

Una dintre variantele preferate de catre Amanda Maucere contine pudra de proteine cu ciocolata, o banana congelata si putin lapte de migdale. Daca amestecul este mai gros si il pui intr-un bol este ca si cum ai manca o inghetata cu mai putine calorii si grasimi saturate, dar cu mai multe proteine.

Foto: Instagram/Sofia Tsakiridou