6 gustari sarate care te ajuta sa slabesti

Ingrid David1
De Ingrid David
10 apr. 2019

Silueta armonioasa nu este obtinuta neaparat prin infometare. Exista numeroase gustari care te pot ajuta sa slabesti sanatos. Plus ca le poti prepara chiar tu.

Gustarile sarate nu sunt de obicei recomandate in curele de slabire pentru ca, dupa cum bine stii, excesul de sodiu cauzeaza retentia de apa, facandu-te sa pari mai… „pufoasa” decat esti de fapt. Insa daca poti controla cantitatea de sare pe care o contin gustarile tale, nu esti in pericol.

1. Popcorn cu sare de mare

Popcornul este o alternativa excelenta la chipsurile de cartofi. Iti satisface pofta de gustare sarata si crocanta si, mai mult, contine doar 30 de calorii la o cana. Daca vrei sa adaugi o aroma suplimentara, prajeste-l putin intr-o tigaie pe care ai uns-o cu ulei de masline extravirgin si diferite condimente, cum ar fi usturoi, rozmarin sau piper cayenne.

Variante sanatoase si inedite in care poti sa gatesti cartofii dulci

2. Chipsuri de cartofi dulci cu pulbere de boia si sare de mare

Nu lasa cuvantul dulce sa te sperie. Cartofii dulci sunt bogati in potasiu, un diuretic natural si, de asemenea, contin fibre necesare organismului. Asa ca pot fi o gustare sanatoasa. In plus, carbohidratii complecsi din cartofii dulci se digera incet, spre deosebire de alimentele care contin carbohidrati simpli. Arunca un cartof dulce mic (nedecojit, dar foarte bine spalat) intr-un castron, mai pune o lingura de suc de lamaie, o lingurita de ulei de masline si o lingurita de boia. Amesteca bine si apoi pune la copt timp de 30 de minute la 400 de grade Celsius. Presara apoi putina sare, imediat dupa ce le scoti din cuptor.

3. Nachos din cereale integrale

Ia o tortilla de cereale integrale, pulverizeaza putin spray de ulei de canola si presara sare de mare. Coace timp de 10 minute la 300 de grade Celsius. Adauga apoi o jumatate de cana de fasole neagra, branza maruntita si ardei iuti, taiati feliute. Coace tortilla cu toppinguri pana cand branza se topeste. „Fibrele din fasole si tortilla mentin senzatia de satietate, in timp ce ardeii picanti pot ajuta la reducerea poftei de mancare”, spune Erin Palinski-Wade, RD, autorul dietei Belly Fat Diet for Dummies.

Ce sa mananci la cina ca sa slabesti

4. Chipsuri vegetale, facute in casa

Spre deosebire de chipsurile cumparate de-a gata, cele facute in casa au avantajul ca stii exact ce contin. Nu au nici chimicale si nici sare din belsug. Poti obtine chispuri din sfecla, cartofi dulci sau varza Kale. Nici modul de preparare nu e complicat. Spala bine legumele si apoi taie-le in felii foarte subtiri. Amesteca-le cu putin ulei de masline, sare de mare si piper negru. Asaza-le intr-un strat subtire pe o foaie de copt si pune-le la cuptor, la 375 de grade Celsius, timp de 15-20 de minute (sau pana cand sunt crocante).

5. Parfait cu smochine sarate

Smochinele sunt bogate in fibre, aspect esential mai ales daca incerci sa scapi de cateva kilograme. Taie cateva smochine in sferturi sau in jumatati. Pune-le putin zahar brun pe deasupra, o lingurita de ulei de masline si apoi presara sare de mare. Lasa la copt cel mult 15 minute la 400 de grade C. Dupa cele 15 minute, scoate din cuptor si lasa la racit. Inainte de a le servi, pune deasupra iaurt cu continut redus de grasime. Enjoy!

Motivul surprinzator pentru care nu slabesti chiar daca esti la dieta

6. Oua fierte cu guacamole

Paseaza doua oua fierte tare cu 1/3 cana de guacamole. Grasimile sanatoase sunt esentiale pentru cresterea celulelor si asigura energie organismului, afirma Cohen. In plus, ouale contin grasimi omega-3, proteine si colina (vitamina hidrosolubila care intervine in degradarea acizilor grasi, anumitor acizi aminati si a glucozei), care promoveaza activitatea normala a celulelor si functia hepatica. Gustarea, extrem de rapida, este nu doar sanatoasa, ci si satioasa.

Foto: Shutterstock.com