Mihaela Bilic: „Acesta este alimentul ideal si in post, si pentru slabit”

Cristina Tudor1
De Cristina Tudor
28 oct. 2019

Postul Pastelui sau Postul Mare, asa cum este cunoscut de catre toti credinciosii tine 48 de zile si este cel mai aspru, din punct de vedere alimentar.

In ceea ce priveste alimentatia, Postul inseamna renuntarea la carne, branza si oua, adica proteine de origine animala. In plus, Postul e un exercitiu de vointa in care trebuie sa ne detasam de placerile vietii de zi cu zi si sa fim mai spirituali.

„Cea mai mare putere satiogena o au proteinele, iar in post nu avem proteine pure. Cand mancam un ou sau o bucata de carne, avem numai proteine, niciun gram de carbohidrati, insa cand postim, proteine vegetale gasim doar in leguminoase: fasole, mazare, linte, naut, soia. Din pacate, acestea vin la pachet cu carbohidratii, adica avem undeva intre 10-20 la suta proteine, dar avem si carbohidrati. Puterea lor satiogena este mai mica, asa ca avem tendinta sa punem si niste paine langa”, a explicat medicul nutritionist Mihaela Bilic, pentru Doctorul Zilei.

Daca vrem sa postim si sa fim satui, pierdem esenta Postului

Daca o farfurie ideala este compusa dintr-un sfert de proteine adica oua sau carne sau branza, un sfert de carbohidrati (paste, orez, cartofi, paine) si o jumatate de legume, in timpul postului avem tendinta sa dublam sau chiar sa triplam cantitatea de carbodrati si sa ajungem sa avem in farfuria noastra trei sferturi de carbohidrati si un sfert de proteine.

„Bucatica de carne, peste sau branza altfel satura, dar Postul trebuie sa fie un exercitiu de vointa si esenta lui este disconfortul si foamea, trebuie sa fie un fel de incercare, de intoarcere la sine si de trecere a placerilor vietii pe planul doi. Daca vrem sa postim si sa fim satui, pierdem esenta Postului”, a adaugat. Dr. Mihaela Bilic.

Citeste continuarea pe Doctorul Zilei.

Foto: Shutterstock.com.