Mit sau adevar: ceaiul verde decofeinizat accelereaza metabolismul?

Ioana Marosan1
De Ioana Marosan
17 iul. 2019

Desi ceaiul verde are multe beneficii pentru sanatate, unii oameni care evita sau limiteaza consumul de cofeina il ocolesc.

Cei de la Healthfully.com au incercat sa raspunda la intrebarea daca ceaiul verde fara cofeina accelereaza metabolismul?

Se pare ca ceaiul verde decofeinizat contine aceiasi antioxidanti benefici, la fel ca si ceaiul verde obisnuit, doar ca intr-o cantitate mai mica.

Ceai verde pentru ten? Ce efecte are asupra pielii si ce imperfectiuni trateaza?

Ceaiul verde si metabolismul

Intr-un studiu publicat in Journal of Nutrition in 2009, s-a evidentiat faptul ca antioxidantii prezenti in ceaiul verde contribuie la scaderea cantitatii de grasime abdominala prin intermediul exercitiilor fizice. Autorii studiului au aratat ca acesti antioxidanti pot influenta metabolismul si pot accelera consumul de energie si, astfel, contribuie la descompunerea depozitelor de grasime. In bauturile pe care le-au consumat participantii la studiu exista si o cantitate de cofeina, astfel ca aceasta ar putea fi partial responasabila pentru rezultatele obtinute.

Ceaiul verde si exercitiile sportive

Un studiu realizat pe animale si publicat in Molecular Nutrition & Food Research in mai 2016, a ajuns la concluzia ca ceaiul verde fara cofeina pare sa influenteze genele care sunt responsabile cu metabolismul si procesarea grasimilor atunci cand te antrenezi. Unele cercetari efectuate pe subiecti umani au ajuns la aceleasi concluzii.

Un studiu publicat in 2015, in Journal of the International Society of Sports Nutrition a indicat faptul ca ceiaul verde decofeinizat contribuie la descompunerea grasimilor si imbunatateste compozitia corporala a oamenilor care fac miscare in mod regulat.

Vrei piele perfecta? Bea acest ceai in fiecare zi

Ceaiul verde: studii contradictorii

Nu toate studiile au aratat un efect benefic al catecinelor asupra metabolismului atunci cand cofeina lipseste. De exemplu, un articol publicat in ianuarie 2010, in American Journal of Clinical Nutrition, a indicat faptul ca antioxidantii din ceaiul verde decofeinizat nu actioneaza asupra reducerii grasimii din zona taliei, reducerii greutatii corporale si a indicelui de masa.

Un alt studiu, publicat in Medicine and Science in Sports and Exercise, nu a indicat vreun efect al extractului de ceai verde decofeinizat asupra descompunerii grasimilor sau asupra metabolismului, in timpul efectuarii de exercitii sportive.

Trebuie sa consumi o cantitate destul de mare de ceai verde inainte de a observa o schimbare notabila de metabolism. Cantitatea de extract de ceai verde folosita in studiul realizat de Molecular Nutrition & Food Research este mult mai mare decat ar consuma in mod obisnuit un om intr-o zi.

5 cele mai bune ceaiuri care te ajuta sa te mentii supla

Este important sa vorbesti cu doctorul tau inainte de a consuma ceai verde. Acesta poate interactiona cu anumite medicamente, inclusiv antibiotic, somnifere, beta-blocante, antidepresive dar si alte grupe de medicamente.

Foto: Shutterstock.com