Nutritionistii au dezvaluit ingredientele care accelereaza metabolismul si tin kilogramele la distanta de Sarbatori

Cristina Tudor1
De Cristina Tudor
27 dec. 2019

De Sarbatori, masa romanilor contine, in special, grasimi provenite din toba, caltabos, slanina sau sarmale.

Pentru ca masa de Craciun nu e in spiritul traditiei daca de aici lipsesc renumitele preparate de porc, bucurati-va de ele, dar nu exagerati. Daca va infruptati din delicatese cu moderatie pe parcursul intregii zile, puteti evita dezechilibrele alimentare.
Cei care au tinut post trebuie sa fie atenti la cat mananca pentru ca risca pancreatite sau boli diareice. Obezii, cei cu boli cardiovasculare, guta si hipertensivii ar trebui sa fie cei mai atenti la alimentatie in aceasta perioada.

„Bolnavii de guta nu au voie sa manance carne rosie”, avertizeaza nutritionistul Cristina Alexandrescu.

Aperitive la micul dejun

Specialistii in alimentatie sustin ca la micul dejun e bine sa mancati doar un aperitiv, la pranz ciorba si sarmale, iar la cina o friptura. Pentru prima masa a zilei puteti apela la aperitivele traditionale de porc, la salata de boeuf, la toba. Aceasta daca e facuta preponderent din limba, ficat si carne macra nu e foarte grasa, iar gelatina nu are calorii.

„Gelatina din toba e obtinuta prin fierbere, e o buna sursa de proteine, nu ingrasa si nu se digera foarte greu”, explica nutritionisul Corina Zugravu.

Pentru a evita grasimile din salata de boeuf, puteti adauga maioneza vegetala. La pranz, puteti manca ciorba si sarmale. Ciorba este bine sa fie un pic acrisoara, cu carne si multe legume. Evitati sa-i puneti rantas.

De Sarbatori. Ardeiul iute arde caloriile

Pentru a creste metabolismul puteti manca ardei iute. „Organismul arde mai mult caloriile datorita ardeiului iute”, explica nutritionistul Mihaela Bilic.

Citeste continuarea pe Doctorul Zilei.

Foto: Getty Images.