Pastele NU ingrasa daca respecti aceste 5 principii simple

Avatar1
De Irina Constantin
31 aug. 2020

Adori tagliatellele cu sos rosu si iubesti pennele cu sos de branza, insa te temi ca toate acestea sunt prea bogate in calorii?

Te intrebi adesea daca exista paste care nu ingrasa? Ei, bine, raspunsul s-ar putea sa te surprinda. Pastele fainoase nu ingrasa decat atunci cand sunt consumate in exces sau in combinatii hipercalorice.

Cu alte cuvinte, poti manca linistita paste chiar si de doua sau trei ori pe saptamana, daca le prepari cu atentie. Nu trebuie sa le elimini din dieta, caci pot reprezenta un pranz satios si sanatos sau o cina usoara si delicioasa. In schimb, poti face mici modificari care sa te ajute sa reduci numarul de calorii.

Cum sa gatesti paste care nu ingrasa: 5 principii usor de pus in aplicare

1. Mananca pastele cu garnitura de salata

Chiar daca aceasta idee ti se poate parea putin stranie la inceput, vei adora acest nou stil de a consuma pastele fainoase. O multime de retete clasice se preteaza acestei solutii: arrabiata, milanese, carbonara, AOP sau chiar pesto!

Tot ce trebuie sa faci este sa gatesti mai putine paste decat de obicei si sa prepari o mini-salata insotitoare, din frunze verzi asortate. Pune la fiert o cantitate cu 30% mai mica din pastele tale favorite si, separat, spala si rupe frunze de valeriana, rucola, kale si salata creata. Nu trebuie sa prepari un dressing foarte aromat, caci sosul pastelor va fi suficient de gustos.

La final, vei consuma mai putine paste si mai multe frunze verzi. Te vei satura mai repede si, in plus, vei asimila si un plus de vitamine din mixul de verdeturi!

2. Prepara mai des salate reci cu paste si legume

Daca adori pastele si vrei sa le consumi de mai multe ori pe saptamana, gaseste variante care sa iti permita adaugarea de legume, pentru asimilarea mai multor nutrienti necesari. O optiune excelenta si la indemana este salata rece cu paste, la care poti adauga aproape orice ingredient doresti!

Reteta lui Jamie Oliver pentru pesto de mazare: Noul tau sos favorit pentru paste!

Pentru salate, foloseste paste scurte, precum farfalle, fusilli, penne, tortellini sau ravioli. Adauga legume gatite sau proaspete, precum rosiile, ciupercile, dovlecelul, mazarea sau chiar castravetii. Completeaza cu frunze de salata romana, pentru un plus de textura crocanta!

3. Foloseste parmezanul doar ca topping

Majoritatea sosurilor albe contin o cantitate impresionanta de branzeturi, in special parmezan. Chiar daca gustul este divin, daca scopul tau este sa reduci numarul de calorii consumate, nu pune branza direct in sos, ci doar deasupra, pe post de topping. Vei obtine aceeasi aroma, ba chiar una mai proaspata si mai intensa, cu minimum de grasimi si calorii!

Paste bolognese, varianta fara carne: 3 trucuri pentru a obtine gustul autentic

4. Prepara sosul rosu in varianta sanatoasa

Chiar daca sosul la borcan reprezinta o solutie rapida si simpla, acesta contine, de foarte multe ori, ingrediente neesentiale, precum uleiul, sarea excesiva si aromele artificiale.

De aceea, alege sa prepari chiar tu sosul pentru paste. Va fi la fe de bun sau chiar mai gustos si va contine doar ingrediente sanatoase. Cat despre numarul de calorii, acesta va fi mult mai mic in cazul unui sos preparat in casa, din rosii proaspete, busuioc si usturoi.

5. Alterneaza tipul de paste

Pastele clasice, din faina alba, nu sunt singurele sortimente existente pe piata, dar sunt cele mai calorice si cele mai lipsite de nutrienti. Daca vrei sa prepari paste care nu ingrasa, alege pastele din faina integrala. Acestea contin fibre importante, care te vor ajuta sa ai o digestie mai buna si, prin urmare, un abdomen plat.

Totodata, incearca si pastele din leguminoase, precum cele din naut, fasole neagra sau linte. Sunt delicioase, mult mai satioase si pline de proteine!

Foto: Instagram/Gabrielle Caunesil