Practicile de mindfulness reduc simptomele menopauzei?

mindfulness
Roxana Dobrita1
De Roxana Dobrita
14 feb. 2019

Beneficiile practicilor de mindfulness par nenumarate – te ajuta sa traiesti clipa, sa dormi mai bine, sa te simti mai bine, sa ai greutatea pe care ti-o doresti si in general sa te tii departe de problemele de sanatate mentala. Acum un nou studiu arata ca o rutina de mindfulness poate reduce si simptomele menopauzei.

Un studiu realizat de Mayo Clinic in ianuarie 2019 si publicat in Climacteric: The Journal of the International Menopause Society, in care au fost intervievate 1744 de femei cu varste cuprinse intre 40 si 65 de ani pe parcursul unei perioade de doi ani, a descoperit ca cele care practicau constant tehnici de mindfulness s-au bucurat de mai putine simptome ale menopauzei.

Legatura dintre mindfulness si reducerea simptomelor menopauzei a fost cu atat mai puternica in cazul femeilor cu un grad ridicat de stres.

Cursuri corporate de mindfulness cu Andreea Raicu

Richa Sood, medic si specialist Mayo Clinic, confirma rezultatele spectaculoase: „In urma acestui studiu am aflat ca femeile care scoreaza pozitiv la capitolul mindfulness s-au luptat cu mult mai putine simptome ale menopauzei. Rezultatele sugereaza ca tehnicile de mindfulness pot deveni o unealta promitatoare in lupta femeilor cu stresul general si dificultatile cauzate de menopauza – atat fizice, cat si mentale si emotionale.”

Pana aici toate bune si frumoase, dar ce inseamna mindfulness mai exact?

Jacqui Maguire, psiholog, spune: „Tehnicile de mindfulness iti antreneaza creierul sa traiasca in prezent si sa nu mai judece si critice atat de mult. Studii realizate la Harvard au descoperit ca in 50% din zi, creierul nostru fie se concentreaza pe analiza in detaliu a lucrurilor mai putin bune care ni s-au intamplat, fie isi face griji legat de viitor. Sanatatea ta mentala este afectata atunci cand tot ce faci in fiecare zi este sa te ingrijorezi de trecut sau sa te stresezi de viitor. Nu te ajuta cu nimic.”

10 remedii din plante care trateaza 10 afectiuni feminine diferite

Ideal ar fi sa incepi sa practici terapii de mindfulness (precum meditatia sau respiratia constienta) in fiecare zi in doze mici. Dupa o vreme vei incepe sa o observi o schimbare in modul cum functioneaza creierul tau iar nivelul de cortizol din corp (hormonul responsabil cu stresul) va incepe sa scada. Acest lucru te va ajuta sa dormi mai bine.

Pentru multe femei, anii de dinaintea menopauzei (anii patruzeci) sunt cu adevarat dificili – adesea caracterizati prin schimbari de temperament, depresie, furie si bufeuri – iar stresul nu face decat sa exacerbeze aceste simptome.

Sesiuni de consiliere cu Andreea Raicu

Unele femei aleg sa indulceasca simptomele luand suplimente pentru menopauza sau incercat terapii hormonale (dar si acestea pot avea efecte adverse). De aceea Sood si colegii ei recomanda practicile de mindfulness ca optiune eficienta de tratament.

Chiar daca nu te scapa complet de simptomele menopauzei, in mod clar te vor ajuta sa te bucuri mai mult de viata si de prezent.

Foto: Shutterstock.com