Quinoa – Aliatul de nadejde al sanatatii tale

Descopera pentru quinoa proprietati si beneficii despre care poate nu stiai

S-au descoperit pentru quinoa proprietati si beneficii multiple, despre care vorbesc si cei de la mindbodygreen.com in acest articol.

Quinoa dateaza de acum trei sau patru sute de ani, pe cand populatia incasilor a descoperit ca aceasta planta poate fi destinata uzului alimentar.

Stiai ca WHFoods considera quinoa ca fiind “aurul incasilor”, deoarece acestia credeau ca daca o consuma beneficiaza de o rezistenta crescuta in lupta? The Quinoa Corporation supranumeste quinoa supercereala viitorului. Despre quinoa proprietati si beneficii pot vorbi de bine si reprezentantii NASA, care o considera alimentul cel mai potrivit pentru indelungatele misiuni in spatiu.

Quinoa proprietati si beneficii plus 7 motive care te vor convinge sa o consumi

Quinoa este una dintre cele mai bogate proteine pe care o putem manca. Este o proteina completa care contine toti cei noua aminoacizi esentiali.

Quinoa contine de doua ori mai multe fibre alimentare decat multe alte cereale

Fibrele sunt cunoscute pentru efectul de diminuare a simptomelor constipatiei. Insa, acestea ajuta si la prevenirea bolilor cardiace, reducand presiunea sangelui, si a diabetului. De asemenea, fibrele scad colesterolul “rau” si nivelul de glucoza din sange si aduc beneficii in caz de hemoroizi. Mai mult decat atat, fibrele contribuie la pierderea in greutate, deoarece iti ia mai mult timp sa mesteci un aliment bogat in fibre, iar senzatia de satietate se produce mai repede.

Aceasta cereala contine lisina, un compus esential pentru cresterea si refacerea tesuturilor.
Quinoa este bogata in vitamina B12, riboflavina, care imbunatateste metabolismul energetic al celulelor creierului si muschilor si este cunoscuta pentru rolul activ in producerea de energie celulara.

Sursa pretioasa de fier

Acest mineral care se gaseste in abundenta in quinoa mentine sanatatea celulelor rosii din sange. Fierul transporta oxigenul de la o celula la alta si furnizeaza oxigen muschilor, pentru ca acestia sa se poata contracta. De asemenea, fierul creste activitatea creierului, cunoscandu-se faptul ca la creier ajunge aproximativ 20% din oxigenul din sange.

Nu are gluten

Consumul de quinoa este recomandat in caz de boala celiaca (intoleranta la gluten) sau pentru mentinerea in stare buna a intestinelor, deoarece planta nu contine gluten. In plus, nivelul de prolamine, proteine din familia glutenului, este foarte scazut.

Are o valoare nutritiva exceptionala

Quinoa este una dintre acela plante rare, care au o compozitie echilibrata de aminoacizi. Poate fi, deci, consumata ca atare, fara a fi asociata cu legume. Unul dintre secretele valorii deosebite nutritionale consta in germenul (embrionul protejat in samanta) acestei cereale. Germenii au intotdeauna o concentratie mai mare de nutrienti, iar la quinoa acestia reprezinta 30% din greutatea bobului.

Cand spui quinoa, spui o sursa buna de mangan, fier, cupru, magneziu, fosfor, zinc, calciu si sodiu, dar si vitamine si acizi grasi polinesaturati sanatosi.