Dictionar culinar pentru o piele frumoasa

Un ten gras poate fi controlat nu numai printr-o buna ingrijire a pielii, ci si prin alimentatie sanatoasa! Da, ai auzit bine. Ceea ce mananci influenteaza aspectul tenului, si, din pacate, schimbarile nu sunt inspre bine. Dimpotriva, conditia pielii se poate inrautati dramatic.

Cand ai un ten gras, multe alimente iti pot face rau, fara ca macar sa-ti dai seama ca ele sunt cauza problemelor tale. Cele mai rele sunt alimentele grase pentru ca declanseaza productia de sebum: carnea rosie (miel, porc, vita) si carnea procesata (carnatii, bacon, mezeluri etc).

Si daca nu intuiesti legatura, ti-o explicam noi: aceste alimente contin cantitati mari de grasimi saturate care pot cauza inflamatii la nivelul pielii, adica pielea se inroseste pe alocuri, iti pot aparea mai usor cosuri si puncte negre, iar cantitatea de sebum creste.

Un ten gras este sensibil la grasimi, zahar si sare si are nevoie de o alimentatie sanatoasa in aceeasi masura ca de un tratament cosmetic

Din pacate, lista continua: zaharurile adaugate in diverse dulciuri din comert si in bauturi (maltoza, dextroza, mierea, zaharul etc) iti pot da peste cap echilibrul hormonal, ceea ce duce la o amplificare a productiei de sebum si la izbucnirea cosurilor. La polul opus, consumul de prea multa sare (snaksuri, chipsuri, cartofi prajiti) poate face ravagii in cazul unui ten gras fiindca declanseaza inflamatii si inrautatesc problemele deja existente.

Desi solutia este sa renunti in totalitate la aceste trei categorii de alimente cu risc pentru tenul gras, este posibil sa ti se para cam dura si deplasata. Daca nu este o optiune pentru tine, incearca macar sa limitezi consumul de astfel de alimente ca sa mai reduci si din problemele pielii. In plus, introdu in meniul tau zilnic alte cateva alimente salvatoare pentru tenul gras. Acestea controleaza eficient productia de sebum. Si, nu uita esentialul: o alimentatie sanatoasa are beneficii multiple nu doar la nivelul pielii.

4 fructe si legume salvatoare, care regleaza sebumul la nivelul unui ten gras

Grepfrutul

Este un fruct magic (ce nu lipseste dintr-o alimentatie sanatoasa) pentru acelea dintre voi care aveti probleme cu excesul de sebum deoarece este cantitatea sa mare de vitamina C ajuta la eliminarea rapida a grasimilor din organism. Datorita faptului ca este un fruct bogat in apa, grepfrutul mentine membrana exterioara a pielii bine hidratata. Poate fi folosit si in tratamente homemade pentru ca are proprietati astringente si exfoliante, perfecte pentru fetele cu ten gras sau cu tendinte de acnee. Si in acelsi timp e bun in cura de slabire!

Castravetii

Pe langa faptul ca au proprietati antioxidante, castravetii sunt bogati in apa, ceea ce ajuta la rehidratarea corpului. Apa inseamna insa si o eliminare mai eficienta a toxinelor din organism, toxine care se pot acumula la suprafata pielii si care pot cauza neplaceri, cum ar fi punctele negre, pori mariti, cosuri. Consuma castraveti zilnic! Din pacate, castravetii murati isi pierd din proprietatile benefice pentru tenul gras, si, in plus, au si multa sare.

Papaya

Dulce si zemoasa, papaya este bogata in antioxidanti, iar vitamina C nu lipseste. Ca si in cazul grepfrutului, vitamina C calmeaza pielea si reduce productia uleiurilor naturale. Antioxidantii lupta impotriva radicalilor liberi care nu cauzeaza doar riduri, dar si inflamatii ale pielii. Papaya poate fi folosita nu doar pe post de gustare, dar si ca si ingredient in mastile de fata deoarece curata porii si ii inchid astfel incat sa mizeria sa nu se mai acumuleze la nivelul lor.

Spanacul

Datorita vitaminei K si acidului folic pe care il contine, spanacul ajuta pielea sa se mentina curata pentru ca, practic, nutrientii sai limiteaza acneea (si nu numai: cearcanele si vanataile dispar ca prin minune daca mananci spanac). Spanacul mai contine si vitamina E, care vindeca pielea inrosita si o calmeaza, si vitamina A, care normalizeaza uleiurile esentiale de la suprafata pielii. Cel mai indicat este sa consumi spanacul crud, iar o idee buna este sa-l integrezi in smoothie-uri!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver