Unghii perfecte fara o alimentatie sanatoasa nu exista! Cel putin asa sustin specialistii, care tin sa ne avertizeze ca problemele pe care le avem cu unghiile pot aparea din cauza lipsei unor nutrienti esentiali de care ne privam! Iata si o alta fateta a frumusetii!

Suntem constiente ca alimentatia sanatoasa este baza unui ten frumos si tanar, insa stiai ca ceea ce mananci joaca un rol important si in felul in care arata unghiile tale? Lipsa unor vitamine, minerale si proteine din alimentatia zilnica sau, pur si simplu, consumul insuficient, iti pot reduce sansele de a avea unghii perfecte. In timp, pot aparea o multime de probleme ale unghiilor, de la rupere si exfoliere, pana la aparitia unor pete albe sau a acelor striatii de-a lungul lor.

Unghii perfecte? Grija pentru manichiura trebuie dublata de o alimentatie sanatoasa!

Cand unghiile tale incep sa se confrunte cu probleme, sunt slabe sansele ca trucurile de manichiura sa te ajute sa-ti refaci unghiile in totalitate. Pasul pe care trebuie sa-l faci este sa incepi repararea unghiilor de la interior spre exterior. Ca sa te ajutam, iti prezentam un ghid cu cele mai intalnite probleme ale unghiilor si cu alimentele „vindecatoare” pe care trebuie sa te axezi ca sa imbunatatesti conditia manichiurii tale si sa ai unghii perfecte! Sfaturile vin de la autorii site-ului publicatiei amerincane Reader’s Digest.

Probleme curente & unghii perfecte

Unghii terne si pamantii

Pot sa indice o deficienta de acid folic sau vitamina B9. Pe masura ce inaintezi in varsta, corpul nu mai absoarbe la fel de bine aceasta vitamina esentiala in dezvoltarea si cresterea celulelor. Unghiile, dar si parul, au nevoie de mult acid folic, ca sa creasca mai repede.

Alimente recomandate: linte, leguminoase boabe, mazare, spanac, broccoli, sparanghel, cereale fortificate, sucuri de citrice.

Unghii casante si uscate

Pentru ca unghiile sa fie puternice si sa nu se mai rupa, este important sa incluzi mai multi acizi grasi esentiali in dieta, pentru ca acestia hidrateaza unghia si o hranesc. Acizii grasi sunt importanti si pentru dezvoltare si crestere.

Alimente recomandate: peste (somon, macrou, ton, sardine), seminte de in, soia, ulei din samburi de strugure, nuci, germeni de grau, avocado, floarea- soarelui etc. Si calciul este de ajutor, asa ca nu il ignora!

Unghii moi si fragile

Daca ai unghiile moi, atunci trebuie sa incluzi mai multe proteine in meniul zilnic. Proteinele construiesc cheratina care face unghiile sa fie tari si puternice. Consuma proteine de calitate, care contin toti aminoacizii esentiali!

Alimente recomandate: peste (in special somon si macrou), carne usoara si pui. In cazul in care esti vegetariana, poti alege soia, cereale cu bob intreg (quinoa, orez brun, orz), tofu, nuci si seminte.

Pete pe unghii

Cand pe unghii observi pete albe sau cand cuticulele ti se inflameaza si pielea din jurul unghiilor se rupe, este posibil sa te confrunti cu un deficit de zinc. Unghiile sunt „construite” din celule care se dezvola rapid, iar zincul este un mineral de care corpul are nevoie pentru a asigura cresterea rapida si sanatoasa a tesuturilor.

Alimente recomandate: zincul il gasesti in urmatoarele alimente: germeni de grau, fasole, linte, alune, cereale intregi, carne de curcan asu ciocolata neagra.

Text: Andreea Marinescu, F0to: Guliver

zp8497586rq