5 afirmatii non-cliseice pe care sa le repeti cand ai nevoie: Te ajuta in mod real!

Avatar1
De Irina Constantin
26 ian. 2021

Cu siguranta, ai auzit despre afirmatii si despre puterea lor nebanuita. Poate chiar ai si incercat sa aplici metoda in viata ta.

Ai citit cateva afirmatii pe net, le-ai scris frumos in agenda si ai inceput sa le spui in fiecare dimineata. Totusi, oricat de mult ai incerca sa le simti si sa ti le insusesti, inca ai senzatia ca totul este fals sau fortat.

Motivul s-ar putea sa fie mai simplu decat crezi: nu o faci cum trebuie! Afirmatiile nu sunt niste formule magice de tipul „abracadabra”, ci niste expresii ale unor valori si credinte pe care deja le ai. Aceasta idee s-ar putea sa iti schimbe total perspectiva.

Iata 5 afirmatii care chiar functioneaza, pe care sa le repeti atunci cand ai nevoie de ajutor!

1. Asa, si?

Probabil ca te asteptai la ceva mult mai motivational, care sa te inspire si sa iti aminteasca in permanenta cat esti de superba si de puternica. Ei, bine, acest aparent nepasator si rece „asa, si?” poate avea efecte mult mai puternice.

Ori de cate ori te gasesti intr-o situatie complicata si simti nevoia sa ai o criza de nervi, respira adanc si intreaba-te: asa, si? Te poti enerva, poti tipa, insa intotdeauna chestioneaza elementul care te-a adus in acest punct. Cat de mult conteaza el? Ce se va intampla daca…? Cat de grav poate fi? Care este cel mai rau lucru care se poate intampla?

De cele mai multe ori, iti vei da seama ca motivul pentru care te-ai enervat este mult prea marunt pentru a-l lasa sa te consume emotional.

2. Ai facut-o in trecut, o poti face si acum!

Daca vrei afirmatii care chiar functioneaza, inlocuieste „sunt cea mai puternica, cea mai tare, pot orice” cu „ai facut asta deja, poti sa o faci din nou”.

Care este diferenta? Simplu. In timp ce prima afirmatie iti spune ceva abstract, a doua iti prezinta un fapt. Hei, ai facut deja acest lucru de care te temi. Aminteste-ti cum a fost data trecuta. Daca ai reusit atunci, in mod sigur vei putea sa o faci si de data aceasta. Mai mult, pentru ca deja ai experienta, s-ar putea sa iti fie chiar mai usor!

3. Mai e putin!

O alta afirmatie extrem de utila in situatii de stres maxim este „mai e putin!”. Este un reminder puternic ca nimic nu dureaza pentru totdeauna, mai ales situatiile complicate, care iti provoaca neplaceri.

Prin urmare, atunci cand simti ca nu mai poti, sopteste-ti calm ca nu mai e mult. In curand, toata durerea, suferinta, anxietatea sau tristetea se vor termina.

4. Fa-o si treci peste!

Suna destul de agresiv, nu-i asa? Chiar daca nu este genul de afirmatie pe care ai caligrafia-o si ai pune-o in rama, este o afirmatie cu o putere imensa. Foloseste-o atunci cand te surprinzi procrastinand zile intregi aceeasi activitate.

Trebuie sa suni pe cineva si tot amani? Fa-o si treci peste! Trebuie sa faci curat, dar nu ai chef? Fa-o si treci peste! Ai acelasi task pe lista de o saptamana, dar nu iti gasesti motivatia sa incepi? Fa-o si treci peste! Caci, odata ce vei trece peste, vei avea cel mai frumos sentiment de libertate.

5. Fa-o azi, ca sa nu trebuiasca sa o faci maine!

De obicei, creierul te indeamna sa nu faci astazi acel lucru incomod, pentru a te scuti de grija. E ok sa il faci maine. Ce face, de fapt, acest lucru? Muta pericolul sau disconfortul intr-un viitor apropiat. Astfel, se creeaza anxietatea.

De cele mai multe ori, dupa ce decizi ca lasi pe maine acel task, nu incetezi brusc sa te gandesti la el si nu te bucuri la maximum de timpul castigat. Din contra, incepi sa iti faci scenarii si sa iti amplifici frica si ingrijorarile. Asadar, alege sa o faci azi, pentru a scurta perioada in care esti anxioasa.

Foto: Unsplash.com