Cum iti convingi creierul ca totul va fi in regula

totul va fi bine
Ingrid David1
De Ingrid David
20 feb. 2019

Anxietatea este o stare cu care se confrunta toata lumea din cand in cand. Nu e nimic iesit din comun. Daca, insa, lasi gandurile anxioase sa te copleseasca si actionezi ca si cum vine sfarsitul lumii… deja devine ingrijorator.

Sunt cateva lucruri pe care le poti face pentru a-ti convinge creierul ca totul va fi bine. Si cum ziua buna se cunoaste de dimineata, perioada matinala este si cea mai potrivita sa pui in aplicare aceste… ritualuri.

Cateva minute de recunostinta

Suna banal, dar un simplu act de recunostinta te ajuta sa pui capat gandurilor anxioase. Explicatia este simpla. In timp ce multumesti pentru ce ai, faci si o lista a tuturor lucrurilor pozitive care ti s-au intamplat. Si le constientizezi!

De altfel, studiile au aratat ca practicarea recunostintei zilnice afecteaza in mod pozitiv sanatatea mintala, reducand anxietatea si stresul, si chiar creste nivelul fericirii.

Modurile surprinzatoare prin care sexul poate fi benefic creierului

Stabileste-ti prioritatile zilei

Nu este vorba de lista de lucruri pe care trebuie sa le faci astazi, ci de modul in care alegi sa fii. Exemplu: Astazi voi fi mai voioasa, nu voi lasa orice fleac sa ma deranjeze, ba chiar ii voi incuraja si pe altii sa fie pozitivi. Aceasta practică are un singur scop: de a opri gandurile care duc la anxietate.

O alta varianta de a incepe ziua bine este sa faci o meditatie. Se stie ca meditatia are unul dintre cele mai mari efecte pozitive asupra creierului si poate ajuta la scaderea gradului de anxietate.

Astfel, pentru doar un minut, uita de tot si mediteaza. Si daca la inceput o sa ti se para ciudat, nu renunta. Chiar daca un gand negativ iti da tarcoale, ignora-l! Respira adanc si inlocuieste-l cu ganduri frumoase. Pentru o mai mare eficienta, rosteste-le cu voce tare.

Ce se intampla cand incepi sa-ti antrenezi creierul asa cum faci cu muschii

Iata cateva sugestii:

-„Orice fac astazi, este suficient. Si eu sunt la fel“.

– „Am puterea de a face schimbari“.

– „Eu decid cum imi spun povestea“.

– „Astazi aleg bucuria“.

Nu rata miscarea de dimineata

Plimba-te prin casa, danseaza in fata televizorului, fa o repriza scurta de jogging – fa tot ceea ce ii place corpului tau. Oamenii de stiinta au aratat ca exercitiile pot ajuta creierul sa faca fata stresului, deoarece persoanele active fizic au rate mai scazute de anxietate decat cele sedentare.

Recomandare: Fa o repriza scurta de intinderi pentru a-ti incalzi muschii. Apoi executa cateva miscari cu greutati. (Nu te ascunde in spatele gandului ca nu ai asa ceva prin casa. Doua sticle de un litru pline cu apa pot fi ganterele perfecte). Exercitiile ar trebui facute in fata ferestrei deschise.

Dupa cinci minute, sangele va circula mai cu rapid, inima va bate mai puternic si te vei simti mult mai bine. Pentru cei mai comozi, simpla rutina de dimineata (facutul patului, aranjarea camerei, pregatirea cafelei si a micului dejun) poate fi un fel de exercitiu.

De ce functioneaza? Pentru ca aceste actiuni organizatorice trimit un semnal catre creier: „Hei, imi pasa de tine – conteaza, corpul tau conteaza, casa ta conteaza, hai sa traim cea mai buna zi!“

Forta infinita a emotiilor tale: Invata sa le navighezi

Scrie un jurnal

Se pare ca moda de acum cativa ani – de a avea un jurnal pentru cele mai intime ganduri – se dovedeste o metoda foarte buna de a stopa anxietatea. Scrierea poate fi o practica de vindecare, mai ales daca iti este greu sa vorbesti despre gandurile tale anxioase sau daca te confrunti cu o noua provocare sau cu o decizie importanta, care pare ca te coplesteste.

Asternerea gandurilor pe hartie ar putea oferi claritate si o viziune mai buna a dialogului cu tine insati si ajuta la eliberarea sentimentelor pe care ti le reprimi. De asemenea, are capacitatea de a te ajuta sa constientizezi  gandurile negative.

Sporeste-ti creativitatea si nu te cenzura! Da-ti permisiunea sa-ti exprimi in mod deschis si sincer sentimentele. Cine nu ar vrea asta? Asa ca dimineata, la cafea, citeste din propriile tale note si vezi cum poti rezolva situatiile care nu iti convin. Neafectat de intamplarile zilei, creierul ar putea rezolva mai bine la ore matinale aspecte pe care le credeai fara iesire.

Foto: Shutterstock.com