De ce te simti nelinistita in timp ce meditezi: Explicatia unui psiholog

Maria Constantin1
De Maria Constantin
27 nov. 2020

Te-ai simtit vreodata nerabdatoare, nelinistita sau chiar furioasa in timpul meditatiei? Nu esti singura!

Chiar daca crezi cu convingere in puterea meditatiei, uneori nu-ti iese asa cum iti doresti. Astfel ajungi sa crezi ca tu esti de vina pentru ca nu-ti poti goli mintea sau sa fii convinsa ca meditatia nu ti se potriveste.

Este un scenariu pe care psihologul si profesoara de yoga Gail Parker il intalneste adesea: „Te poti simti agitata la inceput, ca si cum nu trebuie sa faci asta si iti doresti sa iesi din pielea ta”, explica ea in podcast-ul gazduit de Mind Body Green.

Totusi, specialista subliniaza ca tocmai din aceasta cauza nu ar trebui sa renunti. De fapt, arata ea, exista un motiv important pentru care te simti agitata in timp ce faci meditatie, iar acesta reprezinta un pas crucial pe drumul spre senzatia de beatitudine.

Nelinistea este un semn bun

„Lumea spune de multe ori: ‘Ei bine, nu-mi place meditatia fiindca ma face nervos’ sau ‘Nu-mi place sa stau nemiscat, pentru ca ma face nervos’. Nu, ceea ce descoperi este cat de nervos esti, cat de agitat esti”, a explicat Parker. Potrivit expertei, practica in sine nu te face sa te simti agitata, tu esti deja agitata, iar meditatia scoate asta la suprafata.

In plus, arata Parker, sentimentul ca nu poti sta locului este mai degraba un semn ca ai nevoie de meditatie. Uneori, eliberarea stresului si a tensiunii nu este un proces placut. Desigur, poti sa simti o usurare dupa sedinta de meditatie, uneori chiar si o eliberare fizica tangibila. Dar cand te afli in plin proces de meditatie, poti sa simti o senzatie chinuitoare de neliniste, de disconfort, iar acesta este un semn bun: inseamna ca, in sfarsit, iti eliberezi corpul de toate emotiile negative. „Ideea este sa inveti sa tolerezi disconfortul vindecarii”, explica Gail Parker. Doar atunci, spune ea, vei putea sa te relaxezi cu adevarat.

Cum ajungi in punctul relaxarii profunde

Asadar, daca meditatia pare sa te faca mai nelinistita, Gail Parker recomanda sa accepti disconfortul. Incearca sa il suporti, chiar daca dureaza mai mult de cinci minute: „Daca cinci minute este tot ce poti suporta cand stai nemiscata, e in regula. Apoi poti sa incerci sa maresti intervalul. Daca poti sa rezisti destul, vei incepe sa-ti cresti toleranta pana cand vei atinge un punct in care vei intra in relaxarea profunda”, explica ea.

7 practici simple care dureaza un minut si iti imbunatatesc sanatatea de la o zi la alta

Concluzionand, nu este ceva iesit din comun sa te simti agitata sau nervoasa cand incepi sa faci meditatie. Incearca sa ai rabdare si nu te grabi sa proclami ca aceasta tehnica este nepotrivita pentru tine.

Daca nu stii de unde sa incepi, incearca acest program potrivit chiar si pentru incepatori:

Pachet de 28 de meditatii ghidate cu Andreea Raicu, 297 lei, shop.andreearaicu.ro

Gail Parker spune ca disconfortul cu care te confrunti e un semn de care probabil ai nevoie. Incearca sa iti controlezi emotiile si sa le folosesti in favoarea ta: te poti simti ciudat pe moment, dar, la urma urmei, e normal sa simti asa ceva cand te eliberezi de stres. Senzatia de implinire la care ajungi apoi merita efortul!

Foto: Instagram/@matiamubysofia