4 lucruri esentiale pentru sanatatea feminina de care sa tii cont pe timpul toamnei

Avatar1
De Irina Constantin
24 sept. 2020

Toamna vine la pachet cu temperaturi scazute, mai multa presiune pentru productivitate si, eventual, o astenie puternica, provocatoare de anxietate sau letargie.

Sanatatea feminina este extrem de importanta, iar fiecare dintre noi poate face cateva lucruri pentru a o imbunatati. Cand vara se transforma, treptat, in toamna, corpul nostru simte profund aceste modificari si se adapteaza cat de bine poate.

Totusi, de multe ori, pot aparea dereglari, stari neplacute sau exacerbari ale unor simptome mai vechi. Din acest motiv, educatia este cheia pentru o toamna usoara, productiva, dar si relaxanta, care sa onoreze feminitatea si sa o sprijine!

4 lucruri pe care sa le faci in aceasta toamna pentru sanatatea feminina

1. Onoreaza-ti ciclul lunar

Toamna este sezonul asociat cu noi inceputuri, noi proiecte, energie din plin si motivatie cat cuprinde. Ei, bine, asemenea naturii, si femeile au propriul lor ciclu si trec prin „anotimpuri” diferite.

Daca nu stiai inca, in fiecare luna treci prin doua faze: cea foliculara (de la prima zi de menstruatie pana la ovulatie) si cea luteala (de la ovulatie pana la prima zi de menstruatie). Prima faza este cea in care ai energie maxima, faci lucruri sa se intample si esti axata pe miscare si progres. In faza luteala, in schimb, organismul tau cere mai multa odihna, mai multa meditatie si mai mult timp alocat relaxarii.

2. Profita de fructele si legumele de sezon

Toate roadele pamantului sunt sanatoase, insa unele dintre ele pot aduce beneficii uriase pentru organismul feminin. De exemplu, semintele de dovleac contin o cantitate mare de zinc si au proprietati care contribuie la echilibrul hormonal. Astfel, chiar daca anotimpul se schimba, vei avea parte de menstruatii regulate si nedureroase.

De asemenea, cartoful dulce, nelipsit din piete in aceasta perioada a anului, contribuie si el la o fertilitate buna si la o sanatate vaginala exemplara. Betacarotenul si vitamina A, prezente din abundenta in cartofii dulci, te ajuta sa tii sub control sau chiar sa ameliorezi sindromul ovarelor polichistice.

Acestea fiind spuse, profita de fructele si legumele de sezon si consuma cat mai multe alimente proaspete. Ai la dispozitie o varietate imensa: struguri, pere, mere, dovleac, ridichi, ceapa, conopida si nu numai!

3. Continua sa petreci timp in natura

Chiar daca temperaturile de afara scad, este extrem de important sa iti pastrezi conexiunea cu natura. O plimbare cu talpile goale pe iarba te poate ajuta sa te relaxezi, sa scazi nivelul de cortizol din organism si, prin urmare, sa eviti imbatranirea prematura si inflamatiile din corp.

Asadar, nu rata nicio ocazie de a iesi in parc, de a face o plimbare pe bicicleta prin padure sau o drumetie pe munte. Iar cand faci aceste lucruri, respira adanc si ramai ancorata in prezent, asimiland razele blande ale soarelui. Te vei simti de zece ori mai bine!

4. Mai putina cafea, mai multe bauturi cu superalimente

Pe masura ce frigul isi face simtita prezenta, vei simti nevoia sa te rasfeti cu mai multe bauturi calde. Prin urmare, este posibil sa bei mai multa cafea, sub forma de pumpkin spice latte si alte delicii asemanatoare.

Totusi, cafeaua in exces iti poate afecta sistemul nervos si te poate deshidrata, ceea ce nu iti doresti pe timpul toamnei. De aceea, este indicat sa inlocuiesti cofeina cu bauturi la fel de gustoase, dar si super sanatoase, care sustin sanatatea feminina.

De exemplu, prepara-ti un „cappuccino” special, pe baza de lapte vegetal si pudra de maca, ghimbir, scortisoara si putin turmeric. Aceste ingrediente puternice te ajuta sa iti pastrezi echilibrul hormonal, sa fii energica si sa ai o imunitate puternica!

Foto: Getty Images.