5 metode utile de a te concentra la birou in perioadele grele

1
De Irina Constantin
5 apr. 2022

Incerci sa rezolvi un task de jumatate de ora, dar gandul iti fuge constant in alta parte?

In perioadele dificile, puterea noastra de concentrare scade semnificativ. Gandul ne sta numai la problema care ne doare cel mai mult. Orice sarcina profesionala devine un chin din care nu stim cum vom iesi.

Daca si tie iti este greu si te intrebi cum sa te concentrezi la birou in contextul global actual, recomandarile de mai jos te vor ajuta, cu siguranta, sa ai mai multa claritate.

Cum sa te concentrezi la birou in perioadele dificile:

1. Vezi daca poti ajuta prin natura jobului tau

Cand taskurile de la birou par insignifiante in comparatie cu problemele lumii, poate fi foarte usor sa te enervezi si sa nu gasesti sens si motivatie pentru a le rezolva.

Ce ar fi daca, pentru cateva minute, ti-ai permite sa te gandesti la moduri in care poti ajuta lumea prin intermediul pozitiei tale profesionale? Poate reusesti sa creezi o platforma utila celor aflati in nevoie, poate reusesti sa strangi fonduri sau sa organizezi branduri si oameni pentru a rezolva mici parti din problema.

Cum sa iti traiesti viata cu contul bancar plin

Nu numai ca iti va fi mai usor sa lucrezi, dar vei avea si satisfactia de a putea contribui intr-o situatie in care, altfel, te-ai fi simtit neputincioasa si trista.

2. Programeaza-ti sesiuni fixe de informare

Cel mai probabil, si tu esti tentata sa iei telefonul in mana din cinci in cinci minute, pentru a verifica ce s-a mai intamplat in lume. Acest obicei este distructiv, caci te vei conecta la emotii puternice foarte des si iti va fi imposibil sa te intorci inapoi la taskurile specifice jobului tau.

Asadar, programeaza-ti sesiuni speciale pentru informare: dimineata si seara, in pauza de pranz sau cinci minute dupa un meeting. Incearca sa nu trisezi si sa eviti expunerea la stiri sau discutii pe tema razboiului sau a altor evenimente stresante in timpul alocat taskurilor. Nu inseaman ca esti ignoranta, ci doar ca ai grija de sanatatea ta mentala si incerci sa fii in continuare productiva la locul de munca.

3. Programeaza-ti sesiuni de discutat cu prietenii

Nu subestima niciodata puterea comunitatii. De cele mai multe ori, o simpla discutie despre ce te preocupa iti poate lua o greutate imensa de pe umeri.

Acestea fiind spuse, programeaza iesiri sau discutii pe toata durata saptamanii, atunci cand simti nevoia de sprijin. Cat timp esti la birou, repeta-ti ca nu mai trebuie sa te concentrezi decat cateva ore. Apoi, vei putea adresa si ceea ce te nelinisteste.

6 tipuri de odihna de care au nevoie corpul si creierul pentru o viata implinita

4. Schimba ceva in modul de lucru

Daca biroul tau a devenit un instrument de tortura, s-ar putea sa iti poti „pacali” creierul altfel. Daca poti, lucreaza din alta parte – de acasa sau dintr-o cafenea preferata. Iar daca acest lucru nu este posibil, macar gaseste un alt decor la birou – o sala de conferinte sau zona de lounge.

Odata ce deschizi laptopul in acea zona, aloca-ti un interval de timp in care nu ai nevoie sa faci altceva. Cand termini taskurile, poti inchide laptopul si iti poti continua ziua.

5. Pune-ti retelele sociale pe mute

Tendinta de a lua telefonul de pe birou din zece in zece minute era puternica si inainte, dar a devenit astfel mai ales acum, cand se intampla o multime de lucruri pe banda rulanta.

De aceea, este necesar sa pui limite in mod constient. Cat timp lucrezi, opreste toate notificarile. Da, chiar si pe cele din partea prietenilor. Daca este ceva important, oricine te poate suna.

Nu in ultimul rand, daca simti ca esti prea afectata de tot ceea ce se intampla, vorbeste despre asta la birou si solicita sprijin. Colegii vor fi mai mult decat bucurosi sa fie acolo pentru tine. Fie cu o vorba buna, fie cu preluarea catorva taskuri.

Foto: Unsplash.com