7 tehnici pentru diminuarea anxietatii pe care le poti aplica oricand si oriunde

Avatar1
De Irina Constantin
25 feb. 2021

Anxietatea pune stapanire pe tine in cele mai nepotrivite momente si nu stii cum sa scapi de ea?

Mainile iti transpira, pulsul iti creste, simti un gol in stomac si o ameteala pe care nu stii cum sa o controlezi. Anxietatea este un subiect serios si foarte multe persoane au de suferit din cauza ei, ocazional sau in viata de zi cu zi.

Desi este greu de gestionat, anxietatea poate fi tinuta in frau si chiar eliminata instantaneu, cu ajutorul catorva tehnici testate de-a lungul timpului. Incearca-le pe toate si tine cont de faptul ca fiecare persoana functioneaza diferit.

Iata 7 tehnici pentru diminuarea anxietatii pe care le poti folosi in orice context!

1. Respira in patrat

Cand mintea se duce catre scenarii negative, iar corpul incepe sa preia toata tensiunea cauzata de anxietate, ai la dispozitie aceasta tehnica simpla, dar eficienta.

Inspira, expira, inspira si expira din nou, pana cand desenezi in minte conturul unui patrat perfect. Fiecare respiratie reprezinta o latura. Daca iti este mai usor, imagineaza-ti de la inceput conturul patratului, apoi traseaza peste acesta cate o linie, cu fiecare inspiratie si fiecare expiratie.

2. Numara obiectele din jurul tau

Cand esti anxioasa, ai nevoie de ceva care sa iti ocupe spatiul mental, pentru a opri gandurile provocatoare de panica. Oriunde te-ai afla, priveste in jurul tau, alege o categorie de obiecte si incepe sa numeri.

Poti numara bucati de gresie sau de faianta, persoane, instrumente de scris, plante, nori sau orice alte elemente similare aflate in imprejurimi. In scurt timp, vei simti cum anxietatea pleaca din corp si din minte.

3. Fa ceva simplu, dar care sa necesite toata atentia

Daca simti ca anxietatea a aparut deja in peisaj, o poti elibera facand o activitate usoara, dar care sa implice un nivel mare de atentie. De exemplu, iti poti face unghiile, poti spala vase, poti face ordine prin casa sau poti rezolva un puzzle.

Astfel, ii vei oferi creierului ceva de facut si il vei determina sa ii intoarca spatele anxietatii.

4. Intreaba-te care e cel mai negru scenariu

Uneori, pentru a scapa de anxietate, trebuie sa raspunzi la intrebarile disperate adresate de minte. Daca este si cazul tau, incearca sa iti imaginezi care ar fi cel mai rau scenariu. Ce se poate intampla, in cel mai rau caz? Poti trai cu acel lucru? Poti trece peste el, intr-un final? Raspunsul va fi afirmativ, de cele mai multe ori.

5. Mananca ceva acru

Poate suna ciudat, insa aceasta este una dintre cele mai bune tehnici pentru diminuarea anxietatii. Cand corpul tau este invaluit de simptome ale anxietatii, il poti revigora cu un stimul precum gustul acru, intens.

Daca stii ca suferi de anxietate, pastreaza intotdeauna in geanta o punga cu bomboane acre, cu gust de lamaie, sau poate chiar o limonada proaspata, fara zahar.

6. Sparge timpul in secvente mai mici

In cazul in care stii ca urmeaza sa ai o zi dificila, care iti va provoca anxietate, poate fi util sa spargi timpul in mai multe secvente scurte. Nu te gandi la intreaga zi, ci la urmatoarea ora sau la urmatoarele 15 minute. Daca poti supravietui in urmatoarea jumatate de ora, vei putea depasi orice incercare!

Aceasta este una dintre acele tehnici pentru diminuarea anxietatii care te ajuta sa te concentrezi mai mult pe prezent, fara a oferi mintii ocazia de a crea scenarii fatale.

7. Alege o tema si gaseste un cuvant de la A la Z

Cand mintea nu vrea, pur si simplu, sa se opreasca din a macina aceleasi idei, este cazul sa ii dai un task ceva mai dificil. Gandeste-te la o categorie principala (muzica, filme, nume de fata, flori etc.) si incepe sa cauti cuvinte care sa inceapa cu fiecare litera a alfabetului.

Poti face acest exercitiu cand astepti sa intri in cabinetul medicului, cand mergi spre o intalnire importanta, inainte sa dai un examen si asa mai departe.

Foto: Instagram/@dreaming_outloud