1 din 2 fete cred ca sfaturile toxice de frumusete idealizata din social media sunt o cauza pentru o stima de sine scazuta

1
De Gavrila Alina
4 iun. 2023

Potrivit unui nou studiu realizat in cadrul Programului Dove – Ai incredere in tine, 1 din 2 fete considera ca sfaturile toxice de frumusete idealizata de pe platformele de social media sunt o cauza pentru o stima de sine scazuta.

Campania #FaraSfaturiToxice din cadrul Programului Dove – Ai incredere in tine abordeaza impactul negativ al sfaturilor toxice despre frumusete

 Adolescentii petrec din ce in ce mai mult timp pe retelele de socializare

Noul studiu realizat in cadrul Programului Dove – Ai incredere in tine atesta acest lucru

• 2 din 3 fete petrec mai mult de o ora pe zi pe retelele de socializare. Ceea ce este mai mult decat petrec cu prietenii in persoana

• Pentru 1 din 2 fete adolescente, social media este primul loc in care cauta sfaturi de frumusete. Sfaturile de frumusete le umplu feed-urile. Dar, din pacate, nu toate sunt pozitive

• Pentru 1 din 2 fete, continutul idealizat despre frumusete de pe retelele de socializare duce la o stima de sine scazuta.

Studiul a concluzionat ca majoritatea fetelor isi dau seama ca mai putin timp petrecut pe social media este o parte din solutie. Dar si preluarea controlului asupra continutului pe care il urmaresc.

7 din 10 fete s-au simtit mai bine dupa ce au renuntat sa urmareasca continut idealizat despre frumusete

Anul acesta, Dove lanseaza, in cadrul programului sau „Ai incredere in tine”, campania #FaraSfaturiToxice

Aceasta campanie incurajeaza adolescentii sa isi defineasca propriile standarde de frumusete. Si ii invita sa nu mai urmareasca sursele care le afecteaza stima de sine. Si mai ales surse care ii fac sa nu se simta bine cu ei insisi.

Prin intermediul unui continut educational special gandit. Dar si prin parteneriate cu voci inspirationale. Campania incurajeaza conversatiile necesare intre parinti, profesori si adolescenti despre pericolele sfaturilor toxice despre frumusete.

„Am identificat niste probleme clare. Probleme care erodeaza increderea in sine a tinerilor si care se pot rezolva doar prin actiuni imediate. Am creat campania #FaraSfaturiToxice nu doar pentru a creste gradul de constientizare in jurul impactului negativ al sfaturilor toxice de frumusete. Dar si pentru a-i ajuta pe parinti sa poarte conversatiile dificile. Si sa incurajeze adolescentii sa nu mai urmareasca continut care ii face sa se simta rau in legatura cu propria persoana. Faptul ca jumatate dintre fete spun ca retelele de socializare cauzeaza o stima de sine scazuta. Expunerea continua la sfaturile de frumusete idealizata de pe platformele de social media are potentialul de a avea un impact negativ si de durata. Ne dorim ca adolescentii sa inteleaga faptul ca se pot pune pe ei pe primul loc. Si ca pot impune limite pe retelele de socializare. Mai ales prin dezabonarea de la continutul care ii face sa nu se simta bine in propria piele. Astfel incat acestea sa devina un spatiu pozitiv, in care sa isi poata gasi inspiratia si motivatia pentru a se dezvolta in cea mai buna versiune a lor ”, Cristina Dima, Director Marketing Beauty & Personal Care Unilever.

Video campanie: https://www.youtube.com/watch?v=5ykWG6rIOQ8

Programul Dove – Ai incredere in tine a invitat parintii si tinerii la o discutie despre sfaturile toxice de infrumusetare din social media.

Parintii au fost surprinsi sa descopere formele pe care le imbraca acestea si continutul la care sunt expusi tinerii in fiecare zi. Materialul video Influenta toxica asupra frumusetii autentice: un experiment Dove poate fi vizionat aici: https://www.youtube.com/watch?v=uuwL6AhTAfk&list=UULFwnhD8ECd4GYZgacjdabzeA&index=4

 80% dintre fete ar dori ca parintii lor sa discute cu ele despre gestionarea sfaturilor toxice de frumusete din social media

Specialistii implicati in Programul Dove – Ai incredere in tine au dezvoltat resurse si instrumente validate academic pentru a ajuta parintii sa aiba aceste conversatii. Si sa isi sustina copii in initiativa acestora de a-si „detoxifia” feed-urile din social media, punandu-le la dispozitie un ghid cu 4 pasi simpli:  https://www.youtube.com/watch?v=kzwMFHLUzEU

Prin misiunea pe care o are ca brand, Dove a sustinut de-a lungul timpului extinderea definitiei frumusetii. Dar si transformarea retelelor de socializare intr-un loc mai pozitiv. In special prin campanii de comunicare precum #FrumuseteFaraFiltre, Povestea nespusa a unui selfie.


Dove va invita sa va alaturati in misiunea de a ajuta fiecare tanar sa elimine sfaturile toxice din propriul feed

Despre programul educational Dove – Ai incredere in tine

Dove – Ai incredere in tine este un program educational. Si isi propune sa ii ajute pe tineri sa aiba incredere in propriul corp. Sa dobandeasca o stima de sine ridicata. Si sa se accepte exact asa cum sunt. Lansat in Romania in 2021, programul Dove – Ai incredere in tine a ajuns pana in prezent la aproape 40.000 de adolescenti din tara. Cu ajutorul partenerilor World Vision si Wellbeing Institute. Programul este sprijinit de catre Ministerul Educatiei pentru a putea fi implementat la nivel national.

Peste 3.600 de profesori beneficiind de traininguri realizate in cadrul acestui proiect

In cadrul programului Dove – Ai incredere in tine, tinerii, parintii, profesorii sau asociatiile de tineret pot beneficia gratuit de diverse resurse educationale. Toate resursele necesare pentru a initia si sustine discutiile despre stima de sine, sunt disponibile online pe https://www.dove.com/ro/incredereintine.html