De ce e bine sa mananci mure – beneficiile acestui fruct plin de antioxidanti

Ioana Marosan1
De Ioana Marosan
7 aug. 2018

Murele contin antocianine, antioxidanti care ne apara organismul de inflamatii si pastreaza pielea elastica. Exista foarte multe motive ca sa mananci mai des mure, mai ales acum, cand le gasesti la piata.

Murele contin nutrienti esentiali pentru corp si cantitati foarte mari de antioxidanti. Nici continutul caloric nu trebuie sa te ingrijoreze, deoarece toate fructele de padure sunt printre cele mai bune optiuni atunci cand vrei sa dai jos cateva kilograme. De exemplu, o cana cu mure proaspete contine 62 de calorii si un gram de grasimi, potrivit site-ului Livestrong.

Un task pe care merita sa-l incluzi luna aceasta in to-do-list este ca saptamanal sa ajungi la piata si sa te aprovizionezi cu fructe de padure proaspete. Hai sa profitam de proprietatile lor miraculoase si sa le consumam zilnic ca gustare sau la micul dejun (cu terci de ovaz, granola, iaurt grecesc). Chiar merita sa te rasfeti zilnic cu un pumn mic de mure proaspete, pentru ca aduc o multime de beneficii sanatatii.

Vitaminele C si E din mure fac minuni pentru ten

Daca mananci un pumn mic de mure in fiecare dimineata alaturi de un mic dejun echilibrat, tenul tau va fi mai luminos si mai elastic, deoarece murele contin cantitati mari de vitamina C si E. Daca ai sti ca 100 de grame de mure furnizeaza 35% din necesarul zilnic de vitamina C, oare nu ai incerca sa le consumi mai des? In loc sa alegi o gustare nesanatoasa si hipercalorica intre mesele principale, incearca sa incluzi murele in meniul tau.

Fibrele din mure asigura un tranzit intestinal bun

Stim deja cat de importante sunt fibrele pentru o digestie buna. Un alt motiv bun sa mananci mure cate mai des: o cana cu mure contine 8 grame de fibre, asigurand astfel 32% din necesarul zilnic. Murele imbunatatesc digestia si scad nivelul colesterolului rau, astfel ca inima ta va fi mai sanatoasa.

Vitamina K din mure este buna pentru sistemul osos

Vitamina K, impreuna cu vitamina C si manganul care se regasesc in mure, aduc o multime de beneficii pentru sanatatea oaselor.

Antocianinele din mure opresc dezvoltarea cancerului

S-a demonstrat ca antocianinele care se regasesc in mure opresc dezvoltarea celulelor canceroase. De asemenea, un studiu aparut in Phytotherapy Research arata ca aceleasi antocianine ofera protectie impotriva radiatiilor ultraviolete, protejandu-ne de cancerul de piele.

Daca te-ai plictisit sa mananci murele simple, poti oricand sa faci un gem fara zahar, pe care sa-l ai la indemana cand poftesti la ceva dulce.

Cum sa faci cel mai sanatos gem de mure fara zahar

Fie ca este cumparat sau facut in casa, gemul de mure are de regula un continut exagerat de zahar, astfel ca nu este sanatos pentru un consum zilnic. Daca vrei sa ai la indemana un gem de mure fara zahar, poti sa-l faci foarte repede, folosind semintele de chia.

Ai doua metode ca sa faci acest gem: crud sau fiert. Cel crud trebuie consumat rapid, in timp ce varianta fiarta va rezista cateva zile la frigider.

Gem de mure nefiert: 250 grame de mure proaspata, zeama de la o jumatate de lamaie, extract de stevia rebaudiana și 3 linguri cu seminte de chia. Paseaza murele cu furculita si amesteca celelalte ingrediente, apoi toarna gemul intr-un borcan inchis ermetic si lasa-l la frigider o ora.

Gem de mure fiert: Pune intr-o cratita doua cani cu mure proaspata si las-le la foc mic 5 minute, pana cand se inmoaie. Adauga apoi 2 linguri cu seminte de chia si extract de stevia rebaudiana, mai lasa totul la foc mic cateva minute, toarna gemul in borcan, inchide-l ermetic, lasa-l sa se raceasca la temperatura camerei si pastreaza-l la frigider.

Foto: Instagram – Vanelja