Mic dejun cu avocado – 3 combinatii pe care sigur nu le-ai incercat

Ioana Marosan1
De Ioana Marosan
11 sept. 2018

Ai gustat pana acum clatite pufoase cu avocado? Sunt un adevarat rasfat pentru oricine iubeste vestitele pancakes.

Un avocado poate sa fie folosit in mai multe feluri decat ai fost obisnuita in mod normal. Tu cum ai mancat pana acum avocado? Sigur ai mancat avocado pe toast crocant sau un guacamole cu chipsuri din porumb… Dar mai poti sa incerci si alte combinatii pentru un mic dejun cu avocado care va surprinde pe oricine.

De exemplu, poti sa-l incluzi in aluatul pentru pancakes si sa obtii un desert sanatos, cu care sa te rasfeti la micul dejun.

In schimb, daca preferi un mic dejun hranitor si satios, poti sa amesteci avocado cu oua ca sa faci o tarta quiche fara aluat. Va merge de minune alaturi de o salata de verdeturi si avantajul principal este acela ca o poti face in avans, pastrand-o la frigider pentru diminetile cand esti pe fuga.

Stiai ca se pot face si rulouri crocante cu avocado? Aceasta combinatie este una surprinzatoare si merita incercata: rulourile sunt umplute cu avocado si hummus.

Cand te plictisesti de avocado pe toast sau guacamole, da o sansa acestor combinatii, care te vor surprinde prin simplitatea si savoarea lor:

1. Clatite americane cu avocado

Mixeaza in blender un avocado, o banana, 125 mililitri de lapte vegetal, un ou si 100 de grame de faina de hrisca sau integrala de orez. Dupa ca ai facut clatitele, le poti orna cu zmeura proaspata, nuci si iaurt de cocos. Un adevarat deliciu, pe care-l poti prepara super rapid.

Aceasta combinatie este una sanatoasa daca folosesti un sortiment de faina fara gluten. Avocado furnizeaza grasimi sanatoase, oul are proteine, astfel ca obtii un mic dejun-desert care este bine echilibrat. Inlocuieste intotdeauna zaharul rafinat cu o banana in aluatul pentru clatite, iar deasupra incearca sa eviti siropul de artar, folosind alternative mai sanatoase sau un gem indulcit cu extract de stevia rebaudiana (fara calorii).

2. Quiche cu avocado

Daca preferi combinatia mai satioasa dintre oua si avocado, acest quiche fara aluat va fi perfect pentru tine. Se prepara foarte repede si nu ai nevoie de multe ingrediente. In plus, este un preparat sanatos pe care-l poti consuma alaturi de o salata de verdeturi.

Amesteca 6 oua cu 1/4 ceasca de lapte, sare, piper, 1/2 ceasca cu mozzarella razuita, 4 linguri cu ceapa inabusita cu ardei si un avocado taiat cubulete. Se pune intr-un vas rotund de yenna si se lasa la cuptor 30 de minute, la 180 de grade Celsius. Poti chiar sa faci in avans aceasta reteta si sa o pastrezi la frigider.

3. Rulouri crocante de tortilla cu avocado si hummus

O alta combinatie foarte interesanta si simpla pe care o poti face sunt aceste rulouri umplute cu hummus, avocado si branza preferata. Se introduc apoi la cuptor si se lasa pana cand se rumenesc. Dupa cum vezi, nu este deloc complicat si obtii rapid un mic dejun cu avocado care este inedit.

Foto: Shutterstock.com