Moringa, superalimentul-vedeta in 2018. Ce este si la ce ajuta?

Multe vedete aleg sa includa pudra de moringa in dieta lor. Si bine fac, pentru ca aceasta planta este folosita din vechime in scopuri medicinale.

Ce este pudra de moringa

Pudra de moringa se obtine din frunzele un copac, numit si ”arborele vietii”, din India. Se foloseste din vechime ca remediu pentru prevenirea si tratarea unor boli, cum ar fi: diabetul, anemia, bolile de inima, artrita, bolile de ficat, tulburarile digestive și problemele respiratorii.

Un biochimist care a studiat in detaliu proprietatile acestei plante a spus pentru Harper’s Bazaar ca ”frunzele de moringa au proprietati antiinflamatorii, combat diabetul si mai contin enzime care protejeaza celulele de cancer”. Cu astfel de dovezi, nici nu e de mirare ca pudra de moringa a ajuns rapid foarte populara si multe vedete aleg sa o foloseasca in smoothie-uri, uneori inlocuind pulberile proteice.

Trebuie sa stii ca moringa are un continut foarte mare de minerale, vitamine, antioxidanti si este o sursa excelenta de proteine, fiind o planta importanta pentru cei care urmeaza o dieta vegetariana sau vegana.

Ce nutrienti gasim in pudra de moringa

Daca folosesti o lingurita cu pudra de moringa in smoothie sau in terciul de ovaz de la micul dejun, vei furniza corpului vitaminele A, C, B, E, K, impreuna cu mult calciu, fier, magneziu si proteine. Toate aceste substante nutritive apara corpul de actiunea nociva a radicalilor liberi, previn aparitia unor boli grave, reduc inflamatiile si protejeaza inima si creierul.

Specialistii de la Ecology of Food and Nutrition afirma faptul ca planta contine de doua ori mai multe proteine decat iaurtul, de patru ori mai multa vitamina A decat morcovii, de patru ori mai mult calciu decat laptele de vaca si de trei ori mai mult potasiu decat bananele.

Mai mult, studii recente au scos la iveala faptul ca pudra de moringa poate sa ajute la slabit, in cadrul regim alimentar sanatos, deoarece stimuleaza metabolismul.

Cele mai bune idei ca sa consumi pudra de moringa

Nu consuma mai mult de o lingurita de pudra de moringa pe zi, deoarece in cantitati mai mari are un usor efect laxativ, scrie MindBodyGreen.com. Ea poate sa inlocuiasca pulberea proteica in smoothie-ul nutritiv pe care il consumi la micul dejun sau o poti amesteca in terciul de ovaz.

Ca sa faci un smoothie cu moringa amesteca in blender:

1 ceasca cu fructe de padure

1/2 lingurita cu scortisoara

1 lingurita cu pudra de moringa

1 lingurita cu unt de migdale

lapte de migdale fara zahar.

De asemenea, mai poti sa prepari un ceai cu pudra de moringa, adaugand peste ea apa calda si o felie de lamaie. Este ceaiul pe care il poti consuma in locul cafelei, deoarece furnizeaza energie, echilibreaza nivelul glicemiei in sange si creste puterea de concentrare.

Foto: Shutterstock.com