Alimentele grase, dar sanatoase pe care sa le incluzi in mancarurile tale

Ingrid David1
De Ingrid David
27 mart. 2019

Da, exista alimente grase care sunt foarte sanatoase si de care organismul tau are nevoie zilnic. Pare o contradictie in termeni, dar nu e deloc asa. Dovada? De cand grasimile au fost demonizate si excluse din meniul zilnic, oamenii… s-au ingrasat.

In timp, un numar impresionant de studii a aratat ca grasimile nu sunt chiar de aruncat. Asa se face ca o serie de alimente care contin grasimi (bune) sunt pe lista superalimentelor. Identifica-le si foloseste-le in mancarurile pe care le prepari pentru tine si pentru cei dragi.

Avocado.

Avocado contine grasimi foarte sanatoase pentru inima, in timp ce alte fructe sunt pline de carbohidrati. Un avocado contine 77% grasimi, fiind mai gras decat multe produse animale. Principala grasime este una mononesaturata, numita acid oleic. Acesta este, de asemenea, acidul gras predominant din uleiul de masline, asociat cu diferite beneficii pentru sanatate. Fructul de avocado este printre cele mai importante surse de potasiu, continand chiar si cu 40% mai mult din acest element decat bananele.

Branza.

Este unul dintre cele mai hranitoare alimente daca nu suferi de intoleranta la lactoza. Nici nu e de mirare, de vreme ce din 250 de ml de lapte abia se obtine o feliuta. Branza este o mare sursa de vitamina B12, fosfor, seleniu si alti nutrienti sau proteine. Branzeturile contin acizi grasi puternici care au fost asociati cu beneficii pentru sanatate, inclusiv riscul redus de diabet de tip 2.

Oua umplute cu avocado

Ouale.

Consumul unui ou intreg era considerat nesanatos, din cauza galbenusului bogat in colesterol. De fapt, un singur ou contine 212 mg colesterol, 71% din doza zilnica recomandata. In plus, 62% din caloriile continute de ouale intregi provin din grasimi. Cu toate acestea, noile studii au aratat ca in general colesterolul din ou nu afecteaza nivelul colesterolului din sange. Ouale intregi sunt pline de vitamine, minerale, chiar si antioxidanti puternici care protejeaza ochii. Ele contin de asemenea multe proteine, elementul perfect mai ales in cazul curelor de slabire. S-a dovedit, de altfel, ca persoanele care au inlocuit la micul dejun cerealele si laptele cu ouale au ajuns sa consume mai putine calorii pe parcusul zilei. Rezultatul? Au slabit mai repede si mai usor.

Acizii grasi esentiali si beneficiile lor pentru frumusete

Untura de peste.

Este unul dintre cele mai sanatoase produse din lume. Aceasta se obtine de la somon, macrou, pastrav, hering si sardina. Untura de peste contine acizi grasi omega-3, proteine de buna calitate, dar si alti nutrieni importanti. Oamenii care au consumat untura de peste sunt mai sanatosi, mai putin supusi riscului de boli cardiovasculare sau depresiei. Daca nu iti place sa iei untura de peste ca atare, suplimentele alimentare cu acelasi continut au un efect asemanator.

Alunele.

Pline de grasimi sanatoase si fibre, alunele sunt si o sursa buna de proteine vegetale. Ele contin de asemenea vitamina E si magneziu. Consumul regulat de alune (crude) te fereste de obezitate, boli cardiovasculare si diabet de tip 2. In categoria alune pot fi incadrate si nucile, migdalele, nucile de macadamia etc.

Superalimente: cat de sanatoase sunt semintele de chia

Semintele de Chia.

Putina lume stie ca aceste seminte contin grasimi. In fapt, 28 grame de seminte de chia contin 9 grame de grasimi. Avantajul ar fi acela ca majoritatea grasimilor din semintele de chia sunt de fapt acidul gras omega-3, numit ALA. Semințele de Chia pot avea, de asemenea, numeroase beneficii pentru sanatate, cum ar fi scaderea tensiunii arteriale si efectul antiinflamator.

Foto: Shutterstock.com