3 lucruri pe care le poti face pentru o memorie de fier

Cristina Tudor1
De Cristina Tudor
15 sept. 2018

Se estimeaza ca pana in anul 2050, in SUA, 14 milioane de oameni vor avea nevoie de ingrijire medicala pentru boala Alzheimer. Ia cateva masuri de prevenire.

Auzim despre dementa si Alzheimer in fiecare zi. Se pare ca 1 din 3 persoane in varsta mor din cauza lor – pana si cancerul are un procentaj mai scazut. Cei de la Mind Body Green sunt de parere ca e esential sa avem grija de memoria noastra in fiecare zi si ca o putem face intr-o maniera holistica.

Iata cele 3 lucruri pe care le poti face incepand de astazi ca sa iti imbunatatesti memoria:

1. Ai grija ce mananci

Acest factor care pare banal are, de fapt, un impact major. Cel putin 75% din dieta ta ar trebui sa fie fructe si legume. Aceste alimente colorate sunt pline de nutrienti care stimuleaza creierul, precum fitonutrienti si antioxidanti. Consuma afine, ridichi sau rosii si asigura-te ca mananci multe verdeturi: spanac, sparanghel, kale. De asemenea, consuma grasimi. Pe cele sanatoase le gasesti in peste, avocado, ulei de masline, unt de cocos, nuci sau seminte.

Nu uita de proteine, care sunt foarte importante. Avem nevoie de aproximativ 20 de grame de proteine in fiecare zi, mai ales daca vrem sa ne crestem masa musculara. Cu varsta, masa musculara scade, iar acest lucru afecteaza oasele, dar si creierul, spun specialistii. Evita pe cat poti zaharul si mancarurile pline de aditivi si conservanti.

2. Fa miscare

Asta nu inseamna neaparat ca trebuie sa mergi la sala; poti face orice sport iti place, te relaxeaza si iti ofera energie. Miscarea este esentiala pentru a ne pastra si creierul in forma: ajuta la circulatia sangelui si e buna pentru metabolism, creste sensibilitatea la insulina si ajuta la optima functionare a creierului.

Poti face yoga, inot, tenis, orice – atata timp cat faci miscare. Daca nu iti place sa te antrenezi singur, sigur o sa gasesti un prieten care vrea sa faca asta! Nu te izola, asta poate fi in detrimentul sanatatii tale!

3. Odihneste-te

Stresul este extrem de daunator pentru organism si are capacitatea de a ne afecta si creierul. Hormonii de stres afecteza hipocampul – centrul de memorie in creier – si duc la pierderi de memorie si dementa. Si somnul este la fel de important. In timpul somnului ii oferim posibilitatea creierului sa se odihneasca si sa se detoxifice, si stim ca lipsa somnului afecteaza negativ conectivitatea neuronilor din hipocamp.

Vestea buna e ca exista modalitati de a evita acesti factori. Fa-ti timp pentru tine, iesi la o plimbare, mediteaza, bea un ceai sau citeste o carte buna. Pentru un somn odihnitor, scade intensitatea luminii din incapere cu o ora inainte sa te culci, si fa ceva care sa te relaxeze, astfel incat sa poti dormi linistit pentru 8 ore.

Cele mai multe probleme de memorie (pe care le intampinam de la o varsta tanara) se pot preveni printr-un stil de viata sanatos si echilibrat. Ai grija de creierul tau, ca sa te poti bucura de tot ceea ce are viata de oferit, chiar si peste 30 de ani.

Foto: Shutterstock.com